امام جمعه قزوین گفت: تقوا فهم و درک انسان را از مسائل مختلف افزایش می‌دهد و استعدادها را به شکوفایی می‌رساند و آن را صاحب قدرت تشخیص خوب از بد و حق از باطل می‌کند.
کد خبر: ۵۳۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 05 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در جمع دانش‌آموزان دبیرستان توحید، به اهمیت اقامه نماز اشاره و اظهار داشت: هر کاری که در وقت نماز انجام شود، برکت ندارد و این مهم در روایات تأکید شده است.

وی در ادامه تقوا را یکی از مهمترین موضوعات دینی معرفی کرد و افزود: امام صادق(ع) در خصوص تقوا فرموده‌اند تقوا به معنای آن است که هر کجا که خدا می‌خواهد ما آنجا باشیم، ما را آنجا ببیند و هر کجا که نمی‌خواهد ما را آنجا ببیند، آنجا حضور نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه غیبت، تهمت و بی‌انصافی در حق یکدیگر در نظام دینی جایگاهی ندارند، ادامه داد: غیبت، تهمت و بی‌انصافی در حق دیگران، مانع از آن می‌شود که انسان صاحب تقوا شود.

عابدینی به تشریح ره‌آوردهای تقوا برای انسان پرداخت و عنوان کرد: تقوا فهم و درک انسان را از مسائل مختلف افزایش می‌دهد و استعدادها را به شکوفایی می‌رساند و او را صاحب قدرت تشخیص خوب از بد و حق از باطل می‌کند.

وی در ادامه به نخستین آیات نازل شده به رسول مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و یادآور شد: نخستین آیات نازل شده به پیغمبر(ص)، آیات سوره علق است که به اهمیت دانستن و آگاهی داشتن اشاره دارد و این مهم بر جایگاه والای علم در نظام دینی تأکید دارد.

امام جمعه قزوین گفت: خداوند تأکید می‌کند پیغمبر(ص) برای شما چیزهایی آورده است که اگر ایشان نمی‌آورد، شما آن کسی نبودید که به آن‌ها دست پیدا کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار