200 بیماران در سرپل ذهاب معاینه شدند
کارشناس اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با حضور داوطلبانه دو تن از کارشناسان اداره نظارت بر درمان این دانشگاه در امدادرسانی به زلزله‌زدگان، 200 بیمار تحت معاینه پزشک عمومی و مامایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۳۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 03 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با حضور داوطلبانه دو تن از کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در امدادرسانی به زلزله‌زدگان از سوی بسیج جامعه پزشکی استان، در مجموع 200 بیمار تحت معاینه پزشک عمومی و مامایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این مأموریت به همراه کبری کریمیان کارشناس مامایی و کارشناس اداره نظارت بر درمان دانشگاه و برخی دیگر داوطلبان بسیج جامعه پزشکی استان انجام و مرکز فعالیت این تیم در روستای قره‌بلاغ اعظم از توابع شهرستان سرپل ذهاب تعیین شد.

کارشناس اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: پس از برپایی درمانگاه صحرایی زنان و معاینه پزشکان، حدود 40 تن توسط ماماها و 115 تن توسط پزشک عمومی و متخصص اعزامی، معاینه شدند.

چگینی افزود: در عصر همان روز هم تیم پزشکی برای معاینه بیماران به روستای بابااسکندر اعزام و حدود 25 بیمار توسط ماما و 30 بیمار توسط پزشک عمومی و متخصص، مورد معاینه و معالجه قرار گرفتند.

این کارشناس یادآور شد: اقدامات درمانی داخل چادر در حیاط مرکز بهداشت روستاهای مذکور تعیین شده بود و پس از استقرار، امدادگران برخی تجهیزات لازم، همانند تخت مامایی و تخت معاینه را از بین آوارها جمع‌آوری و مورد استفاده قرار دادند.

گفتنی است، تعدادی وسایل بهداشتی، نظیر شامپو، صابون و دستمال کاغذی، توسط تیم امدادگر اعزامی بین خانوارها توزیع شد.

همچنین به دلیل مملو بودن منطقه از ظروف یکبار مصرف، زباله و بقایای نان و غذا، با توزیع کیسه زباله بین مردم، آنان مبادرت به جمع‌آوری این موارد کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار