سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سازمانهای مردم نهاد بازوان اجرایی دولت هستند و حضور آنها در برنامه ریزی و اجرا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۴۰۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 08 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، مریم بیدخام در نشست با سازمان های مردم نهاد در استانداری با تاکید بر اینکه سمن ها می توانند با ارائه طرح های فرهنگی و اجتماعی در حل مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند، افزود: دستگاه های اجرایی از این ظرفیتها می توانند برای بهبود و پیشرفت کارها و برنامه ها استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند بار مسئولیت های مختلف را بر دوش بکشد، از اینرو تلاش دارد مردم و به ویژه سمن ها را به دلیل داشتن احساس مسئولیت و دغدغه در کنار خود داشته باشد.
بیدخام با تاکید بر اعتماد دولت به سمن ها اضافه کرد: دولت در حوزه‌ اجتماعی تلاش می کند تا سازمان‌های مردم نهاد را توسعه دهد و باید موانع موجود بر سر راه سمن ها برداشته شود تا توسعه این سازمانها به پایه و اساس توسعه امنیت اجتماعی منجر شود.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تولید داخلی و اشتغال خاطرنشان کرد: استان قزوین از حیث تولید صنایع دستی بسیار غنی است و در صورت ایجاد بازار فروش برای تولیدات آنها منجر به رونق اقتصادی در استان خواهد شد.
این مسئول با تاکید بر اینکه تشکیل سمن ها در دولت تدبیر و امید رشد داشته است یادآور شد: سازمان‌های مردم‌نهاد می توانند با ارائه و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی باری از روی دوش دولت بردارند.
بیدخام ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای سازمان های مردم نهاد و تهیه بانک اطلاعاتی از تمامی سمن های دارای مجوز از جمله برنامه های دفتر امور اجتماعی است.
وی از سمن ها خواست با ارائه طرح ها و برنامه هایی مدون در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی، ترویج فرهنگ حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، حفظ محیط زیست، بهداشت، سلامت و نشاط جامعه، برنامه های پیشگیرانه و کاهش آسیبهای اجتماعی ایفای نقش نمایند.
در پایان این نشست سمن های حاضر ‌طرح ها و پیشنهادهای خود را بیان کرده و در جهت کاهش آسیب های جامعه اعلام آمادگی نمودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار