معاون استاندار قزوین:
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: همه مسؤولان در یک کشتی نشسته‌اند بنابراین باید خطوط قرمز را رعایت کرده و برای پیشبرد اهداف تیشه به ریشه خود نزنند.
کد خبر: ۳۹۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدسعید شاهرخی در نشست خبری که با موضوع برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال 96،در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برای کمک به حضور حداکثری مردم در انتخابات همه موظف هستند نقش پررنگی را ایفا کنند چراکه مردم نقش اصلی را در انتخابات بر عهده دارند.

وی افزود: دیدگاه مسؤولان برای صیانت از آرا مردم، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب عمل می‌شود که فرمودند آرا مردم نزد ما به امانت است و حق‌الناس محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: همزمان با سراسر کشور استان قزوین هم آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد و انتظار می‌رود مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

شاهرخی ادامه داد: در کشور به صورت همزمان سه انتخابات و در قزوین دو انتخابات برگزار می‌شود که یکی از انتخابات مربوط به انتخابات میان دوره‌ای است که در قزوین این انتخابات برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شرایط مطلوب و چشم‌انداز خوبی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان داریم که دستور آغاز انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران در 22 فروردین صادر شده و تشکیل هیأت اجرایی هم از سوی فرمانداران در مدت سه روز پس از آغاز شروع رسمی انتخابات انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هشتم تا 27 اردیبهشت بوده و ممنوعیت تبلیغات انتخابات برابر ماده 66 قانون اساسی در 28 اردیبهشت است تا در 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور رأی‌گیری در استان قزوین انجام شود.

شاهرخی گفت: اگر افرادی به دنبال ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات باشند، مراجع ذیربط با آن‌ها برخورد قانونی می‌کنند.

این مسؤول یادآور شد: تمام افرادی که دلشان برای نظام و انقلاب و اعتلای کشور می‌سوزد باید در حرف و عمل بی‌طرف باشند و این شایسته نیست که ما از جایگاهی که داریم به نفع گروه و فرد خاصی حمایت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: عملکرد معدود افرادی که از موقعیت خود به نفع فرد یا گروه خاصی استفاده می‌کنند، به مراجع ذیربط گزارش می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه عده‌ای اصرار دارند در کار دولت شبه ایجاد کنند، عنوان کرد: دولت به نمایندگی از مردم و در چارچوب مقررات جاری کار می‌کند اما عده‌ای سعی دارند از این قافله جلو بیفتند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای فرزندان انقلاب هستند و زحمت کشیدند، خاطرنشان کرد: برجام تأثیرات بسزایی داشت و سیاست خارجی کشور بود که موجب شد نرخ سرمایه‌گذاری در کشور از منفی 5.6 به مثبت 6 برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین افزود: 16 هزار میلیارد تومان برای احیا و حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور بوده که فقط در استان یک هزار و 100 میلیارد آن جذب شده است.

شاهرخی بیان کرد: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم بنابراین باید خطوط قرمز را رعایت کنیم و برای پیشبرد در کارها تیشه به ریشه خود نزنیم.

وی اضافه کرد: از پاشیدن بذر ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن دولت چیزی حاصل نمی‌شود و در این میان از نقد سازنده استقبال می‌کنیم اما مرز مشخصی بین نقد سازنده و تخریب وجود دارد که باید رعایت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به تغییر مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین افزود: با توجه به ماهیت کارها در حوزه اجتماعی به دنبال یک خانم توانمند برای تصدی این حوزه بودیم که مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری قزوین به عنوان مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین انتخاب شد.

شاهرخی تشریح کرد: به مسائل خصوصی افراد ورود پیدا نمی‌کنیم زیرا اداری نیست که بخواهیم در این مورد پاسخگو باشیم و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شده که باید منتظر نتیجه آن باشیم.

این مسؤول با اشاره به وضعیت صنایع گفت: در گذشته در امر واگذاری صنایع دقت نشده و یا کم‌توجهی شده است و صنایع به افرادی واگذار شد که اهلیت نداشتند اما در حال حاضر حق کارگران باید ادا شود البته اگر به سابقه آن نگاه نکنیم، مشکل حل نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: کارگران کنتورسازی، فرنخ و مه‌نخ حق دارند و تمام ظرفیت دولت در استان قزوین را به کار گرفتیم تا سازوکارهای لازم برای رفع این مشکل را اتخاذ و اجرایی کنیم.

شاهرخی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: ثبت‌نام از 30 اسفند امسال شروع شده و تا ششم فروردین ماه 96 ادامه دارد.

وی عنوان کرد: رسیدگی به صلاحیت‌ها از 17 تا 21 فروردین 96 و اعلام تأیید صلاحیت دوم اردیبهشت ماه سال 96 است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: 21 تا 27 اردیبهشت زمان تبلیغات کاندیداها و ممنوعیت آن هم از 28 اردیبهشت است تا در نهایت 29 اردیبهشت انتخابات انجام می‌شود.

شاهرخی افزود: در شهرهای تا 50 هزار نفر پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل، در شهرهای 50 تا 200 هزار نفر جمعیت هفت عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل و در شهرهای 200 هزار نفر به بالا 9 عضو اصلی و هفت عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

این مسؤول تصریح کرد: در روستاها تا یک هزار و 500 نفر جمعیت، سه عضو اصلی و جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر پنج عضو اصلی انتخاب می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین مطرح کرد: 28 هزار نفر در استان قزوین در قالب هیأت‌های نظارتی اجرایی و بازرسی در امر برگزاری انتخابات همکاری می‌کنند.

شاهرخی اضافه کرد: در روستاها در مجموع سه هزار و 125 نفر و در روستاها 223 نفر انتخاب می‌شوند و در 25 شهر و 555 روستای استان انتخابات برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار