شهردار اقبالیه:
شهردار شهر اقبالیه گفت: پاک‌سازی و ارائه خدمات از مهم‌ترین نکات و اقداماتی است که در مناطق حاشیه‌ای این شهر مورد توجه قرار گرفته و به مقدار قابل توجهی عملیاتی شده است.
کد خبر: ۳۹۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیری در جلسه بازآفرینی شهری که با هدف بهسازی و ارتقا سطح کیفی شهری با حضور دبیر ستاد بازآفرینی استان، مدیرعامل سازمان عمران و مسکن‌ استان قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: پاک‌سازی و ارائه خدمات از مهم‌ترین نکات و اقداماتی است که در مناطق حاشیه‌ای این شهر مورد توجه قرار گرفته و به مقدار قابل توجهی عملیاتی شده است.

وی افزود: در این زمینه و در جلسات گذشته ستاد بازآفرینی، اولویت‌ها مشخص شده و با کمک شهرداری قزوین و حمایت‌های استانداری قزوین در حال پیگیری این مهم هستیم.

شهردار شهر اقبالیه ادامه داد: با توجه به سند ملی بازآفرینی و سطوح مداخله در سطح ملی، استانی، شهری و محلی باید جلسات ستاد به صورت مرتبط و با برنامه‌های ساماندهی و توانمندسازی تشکیل شود.

پیری همچنین در خصوص اقدامات شهرداری در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی تصریح کرد: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر اقبالیه اقدامات مؤثری در این محدوده‌ها انجام شده و همچنین شهرداری آمادگی دارد تا در تمام زمینه‌ها ساماندهی و توانمندسازی در محلات مورد هدف شهر اقبالیه را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اقبالیه به تنهایی نمی‌تواند در این خصوص اقدام کند بنابراین نیاز است تمام دستگاه‌های عضو ستاد در این مناطق با هدف توسعه پایدار مداخله داشته باشند.

شهردار شهر اقبالیه در خصوص اهداف چهارچوب جامع بازآفرینی شهری پایدار گفت: کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی ساکنان محدوده‌های هدف و پیشگیری از باز تولید فقر در این محدوده‌ها، ارتقا تاب‌آوری شهری با تجهیز و مقاوم‌سازی شهری از اهداف جامع بازآفرینی شهری پایدار است.

پیری مطرح کرد: بافت فرسوده شهری خاطر مردم را آزرده می‌کند و به طور قطعی هر شهروند که از منزل خارج می‌شود باید فضای شهر یک آرامش خاصی به آن شهروند دهد.

وی یادآور شد: بازآفرینی در حقیقت یک مدل طراحی برای پروژه‌های عملیاتی است که طرح ارائه و اجرا شده و بستر را هم فراهم می‌کند تا رفتارهای نادرست شهری تغییر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار