مسؤول طرح تفصیلی شهرداری اقبالیه خبر داد
مسؤول طرح تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه گفت: با شناسایی بافت‌های فرسوده در مناطق سنتی و مدرن در محله‌های هدف، شهرداری اقبالیه گام‌های مثبتی برای بازسازی برمی‌دارد.
کد خبر: ۳۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، امید علیجانی در جلسه بازآفرینی شهری که با هدف بهسازی و ارتقا سطح کیفی شهری  با حضور دبیر ستاد بازآفرینی استان، مدیرعامل سازمان عمران و مسکن‌ استان قزوین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی همکاری بین‌بخشی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در محدوده‌ها و بافت‌های نامتجانس شهری بوده که به عنوان چالش مدیریتی مطرح است.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر اقبالیه همیشه پیشگام در پاسخگویی به مطالبات مردم بوده و از این جهت لازم است که دستگاه‌های عضو هم با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی این شهر همکاری لازم را داشته باشند تا مطالبات مردم پاسخ داده شود.

مسؤول طرح تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه ادامه داد: حوادث و بلایای طبیعی موجب ایجاد خسارت در بافت‌های فرسوده می‌شود اما متأسفانه در بعضی شهرها در خصوص بازآفرینی بافت‌های فرسوده به لحاظ منظر شهری، حمل و نقل، ترافیک و ایمنی منازل مسکونی اقدامات مناسبی انجام نشده است.

علیجانی تصریح کرد: متأسفانه در حوزه‌های شهری شهر اقبالیه به دلیل رعایت نکردن نکات فنی و عدم رعایت کاربری‌ها، محله‌هایی وجود دارد که در مواقع بحران نمی‌توان برای آن محله‌ها خدمات لازم و در خور و شأن شهروندان ارائه کرد و لازم است خود اهالی در این مورد مشارکت لازم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه برای اجرای سیاست‌های مربوط به بازآفرینی پایدار شهری جلب مشارکت مردم همراه با اعتماد عمومی است.

مسؤول طرح تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه یادآور شد: امیدواریم با تشکیل این ستاد و شناسایی بافت‌های فرسوده در مناطق سنتی و مدرن در محله‌های هدف، گام‌های مثبتی برای بازسازی برداریم.

علیجانی مطرح کرد: مدیریت شهری برای ترمیم زخم بافت‌های فرسوده سنتی و مدرن در بدنه جامعه و شهر نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است.

این مسؤول بیان کرد: همچنین با موظف شدن شهرداری در خصوص أخذ تسهیلات برای بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار