امام جمعه اقبالیه:
امام جمعه شهر اقبالیه گفت: موضوع کاهش میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده نباید در حد رفع تکلیف باشد بلکه باید آسیب‌شناسی شود.
کد خبر: ۳۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی فاطمیان در مراسم طرح اکرام ایتام و محسنین که همزمان با فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری با حضور امیر خوش‌نیت قائم مقام کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قزوین، محمد پیری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، خیران و جمعی از مسؤولان استانی و شهری ظهر امروز در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم (ص) شهر اقبالیه برگزار شد، با اشاره به تأکید دین مبین اسلام در خصوص کمک به افراد نیازمند و همنوع اظهار داشت: انفاق و نیکوکاری از جمله آموزه‌های دینی است که باید همواره در اولویت کارها و اقدامات مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کمک به افراد نیازمند در هر شرایط زمانی و مکانی افزود: بر مسلمانان واجب بوده تا جایی که امکان دارد به افراد نیازمند کمک کنند و در این راستا این نوع کمک‌ها در بعضی از روزهای سال به ویژه در آستانه سال نو و اعیاد از اهمیت ویژه برخوردار است.

امام جمعه شهر اقبالیه به روز تأسیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و اهداف این نهاد مردمی به ویژه در روزهای آخر سال اشاره کرد و ادامه داد: در آخر سال خانواده‌هایی بوده که نمی‌توانند یک لباس نو تهیه کنند و نیازمند کمک مالی هستند که با تأسیس این نهاد به دستور امام خمینی(ره) خانواده‌های نیازمند ساماندهی و در رفع مشکلات و مایحتاج زندگی آن‌ها گام مهمی برداشته شد.

فاطمیان با بیان اینکه روح انفاق و نیکوکاری باید در جامعه توسعه پیدا کند، تصریح کرد: فرهنگ و سنت‌های مردم جامعه آمیخته با کمک به نیازمندان و مستمندان بوده و باید این شاخصه مثبت فرهنگی همواره حفظ و تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیات متعدد بر توجه ویژه مسلمانان به موضوع انفاق و یاری مستمندان تأکید کرده و بر هر فرد مسلمان واجب است که بخشی از اموال خود را به نیازمندان اختصاص دهد.

امام جمعه شهر اقبالیه با تأکید به همه مسؤولان یادآور شد: تمام مردم باید این فرهنگ را گسترش دهند تا زمینه رشد خانواده‌های نیازمند فراهم شود که رشد آن‌ها موجب رشد کل جامعه است و این موضوع نباید در حد رفع تکلیف باشد بلکه باید آسیب‌شناسی شود، کدام قسمت این موضوع ایراد داشته که کمک‌های مردمی کاهش پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار