در حمایت از تولیدات داخلی
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: راه‌اندازی نمایشگاه عرضه پوشاک اسلامی که برای جایگزین کردن نمونه‌های غربی با نمونه‌های اسلامی و ایرانی جهت جذب جوانان بوده، یکی از برنامه‌های این اداره‌کل است.
کد خبر: ۳۸۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مریم بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به عملکرد امور بانوان به عنوان یک بخش در استانداری قزوین اظهار داشت: در این بخش سعی شده همه‌جانبه به موضوعات پرداخت شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی در تمام امور اجتماعی به ویژه در زمینه طلاق و اعتیاد کارگاه‌های زندگی سالم در سطح استان، کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد بانوان (زنان خانه‌دار و کارمند) برای همه عموم، انجام شده چون بانوان نقش مؤثری در تربیت فرزندان دارند و توانمند‌سازی آن‌ها در امور روز بسیار مهم است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به اشتغالزایی بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست گفت: منشأ بسیاری از مشکلات، بیکاری است که موجب سوق دادن جوان‌ها به سمت اعتیاد و طلاق کشیده می‌شود که در این زمینه با همکاری پارک علم و فناوری، کارگاه‌های کارآفرینی راه‌اندازی شده است.

بیدخام با اشاره به بازارچه‌های فصلی در سطح استان قزوین که به هر مناسبتی برای اشتغالزایی بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: نمایشگاهی در تابستان و همچنین به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود که توانمندی‌های زنان استان به نمایش گذاشته می‌شود؛ همچنین دانشجویان رشته‌های صنایع دستی و تحصیلکردگان جویای کار هم شامل این حمایت‌ها می‌شوند.

وی همچنین در خصوص برگزاری کارگاه‌های عفاف و نماز در استان قزوین بیان کرد: افرادی که اعتقادات قوی‌تری دارند، کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند که در این زمینه کارگاه‌هایی برای ارتقای سطح دینی زنان جامعه به ویژه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ضمن اشاره به اهمیت موضوع حجاب و عفاف در خانواده‌ها اضافه کرد: یکی از برنامه‌های جدی، نهادینه کردن عفاف و حجاب است که با قیمت 30 تا 40 درصد محصولات حجاب را زیر قیمت بازار در نمایشگاه عفاف و حجاب عرضه می‌کنیم.

بیدخام گفت: همچنین راه‌اندازی نمایشگاه عرضه پوشاک اسلامی که برای جایگزین کردن نمونه‌های غربی با نمونه‌های اسلامی و ایرانی جهت جذب جوانان بوده، یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین است.

این مسؤول همچنین در بحث حمایتی از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست ادامه داد: علاوه بر ایجاد بازارچه‌های رایگان، طی تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری با بانک کارآفرین برقرار شده، با معرفی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست به این بانک جهت أخذ تسهیلات با بهره چهار درصد، کمک در زمینه حمایت از آن‌ها توسط امور بانوان استانداری قزوین صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار