با هدف افزایش معروفات و کاهش منکرات
رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه گفت: انتظار می‌رود مربیان و مبلغان دینی و فرهنگی شهر اقبالیه بتوانند اخلاق و ارزش‌های فاطمی، علوی و سیره اهل‌بیت(ع) را در این شهر به ویژه برای نوجوانان و جوانان گسترش داده و تبیین کنند.
کد خبر: ۳۸۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نعمت‌الله بیگدلی در مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه که با حضور جمع گسترده‌ای از مردم شهر اقبالیه  در مسجد امام زمان(عج) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در راه ترویج معروفات به ویژه معروفات فرهنگی و دینی نباید هرگز ناامید شویم چراکه الگوهای دینی بسیاری داریم که حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از بهترین آن‌ها بوده که سبک و سیره زندگی آن حضرت بهترین چراغ راه برای رسیدن به سر منزل مقصود است.

وی افزود: در جامعه امروز اگر بیان می‌شود توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند نسخه بی‌بدیلی برای بشریت باشد، به دور از هرگونه تعصب کورکورانه و با علم به واقعیت‌های دینی، اخلاقی و فرهنگی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه ادامه داد: علم، وراثت، محیط و خانواده از عوامل تکوین شخصیت انسانی بوده در حالی‌که علما دین براساس سیره و روش اهل‌بیت(ع) تغذیه را هم از عوامل مهمی دانسته که بر این موضوع تأثیر می‌گذارد و این همان چیزی است که در آموزه‌های دینی با عنوان لقمه حلال و حرام عنوان می‌شود.

بیگدلی تصریح کرد: اگر امروز روانشناسان و دانشمندان غربی معتقد هستند مهم‌ترین عامل انسجام و دوام زندگی، آرامش دادن زن و مرد به یکدیگر بوده هزار و چهارصد سال گذشته حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با سبک زندگی مشترک خود این اصل را به صورت عملی به اثبات رساندند و این همان سیره فاطمی و علوی بوده که نیاز امروز بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بشر نیاز به نسخه‌ای کاربردی دارد که سیره و روش زندگی اهل‌بیت(ع) دارد که سیره و روش حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند بهترین نسخه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه یادآور شد: در این زمینه انتظار می‌رود مربیان و مبلغان دینی و فرهنگی شهر اقبالیه بتوانند اخلاق و ارزش‌های فاطمی، علوی و سیره اهل‌بیت(ع) را در این شهر به ویژه برای نوجوانان و جوانان گسترش دهند تا شاهد افزایش معروفات و کاهش منکرات باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار