مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مقوله اکوتوریسم سبب می‌شود به اقتصاد مناطق و مردم بومی و محلی بسیار کمک کند که برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته که به تدریج به اجرا درمی‌آید.
کد خبر: ۳۶۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیاوش شمسی‌پور صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عکس حیات‌وحش و تنوع زیستی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به وجود تمام اقلیم‌ها در این شهرستان اظهار داشت: در مناطق شمالی یعنی کوهستانی شهرستان آبیک، جمعیت‌هایی از حیات‌وحش مانند کل و بز و بعضا خرس مشاهده شده و بخش‌های جنوبی این شهرستان به دلیل وجود داشت، اقلیمی متفاوت از مناطق شمالی دارد که البته مابین شهرستان هم مناطق تپه ماهوری به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه تنوع اقلیمی دشت و کوهستان موجب تنوع زیستی مختلف و متفاوت در شهرستان آبیک شده که بسیار قابل توجه است، افزود: رویکرد مسؤولان کشور به ویژه سازمان حفاظت محیط‌ زیست این است که از قابلیت‌های مناطق در قالب اکوتوریسم استفاده شده تا بهره‌های اقتصادی خوبی را برای مردم بومی و محلی مناطق به همراه داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: اگر بخواهیم در عرصه‌های طبیعی و حیات‌وحش موفق عمل کنیم باید مناطق را از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر کنیم تا با تحقق این مهم، از تنوع زیستی و اقلیمی در گردشگری پایدار استفاده کنیم که آموزش‌های لازم در این زمینه ضروری است.

شمسی‌پور افزود: ترویج اکوتوریسم سبب می‌شود به اقتصاد مناطق و مردم بومی و محلی بسیار کمک کند که برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار قرار دارد که به تدریج به اجرا درمی‌آید.

وی برپایی نمایشگاه عکس تنوع زیستی و حیات‌وحش شهرستان آبیک را برای نخستین بار در استان قزوین ذکر کرد و ادامه داد: این نمایشگاه به همت و تلاش مسؤولان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک و همکاری  دیگر مسؤولان این شهرستان به نمایش درآمده که بیانگر قابلیت‌های محیط طبیعی و حیات‌وحش است.

این مسؤول اظهار امیدواری کرد: بخشی دیگری از شناسایی حیات‌وحش و تنوع زیستی شهرستان آبیک که باقی مانده و گونه‌هایی که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و در استان ناشناخته مانده در آینده نزدیک شناسایی و در قالب تصویر به نمایش درآید.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین بنابر وظیفه ذاتی که دارد، باید با قابلیت‌های محیط زیست استان آشنا باشد اما نیاز است مردم هم در حد نیاز با قابلیت‌های محیط طبیعی و تنوع زیستی آشنایی داشته باشند.

شمسی‌پور افزود: حیات‌وحش نقش موثر و بسزایی در کنترل طبیعت، مقابله با آفات و برخی جانداران زیان‌رسان دارد.

وی ادامه داد: با برپایی نمایشگاه‌های عکس حیات‌وحش و تنوع زیستی می‌توان در حفاظت از محیط زیست و حیات‌وحش گام‌های موثری برداشت و مردم را برای تحقق این مهم سوق داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار