استاندار قزوین:
استاندار قزوین خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش های اقتصادی گفت: وقت جهاد برای کمک به حوزه تولید فرارسیده است.
کد خبر: ۳۳۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 05 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در شانزدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: با کارهای اداری و روزمره و صرف داشتن نگاه سازمانی نمی توان مشکلات این بخش را حل کرد و نظرها و انتظارات مردم و مقام معظم رهبری را مرتفع نمود.
وی با بیان اینکه داشتن نگاه صرف سازمانی در خیلی از موارد موجب کندی پیشبرد کارها و اهداف کشور از جمله کمک به بخش تولید می شود، اظهارکرد: با چنین رویکردی جز ناکارآمد ساختن امور به جایی نمی رسیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه عملکرد مدیران باید در طراز نظام جمهوری اسلامی باشد،افزود: باید در راستای پیشبرد برنامه های خود وضع فعلی را تغییر دهیم و رویکرد جدیدی را برای رسیدن به اهدافمان ترسیم کنیم.
همتی با اشاره به لزوم حمایت قاطع دستگاه های اجرایی به عنوان کارگزاران دولت از بخش خصوصی و فعالان حوزه تولید و صنعت، گفت: در هنگام بروز بحران در بخش های اقتصادی اروپا و آمریکا، کشورهای واقع در این مناطق کمک های بسیاری را به فعالان اقتصادی برای حفظ و تقویت تولید به عمل آوردند در حالیکه ما در داخل گاهی به جای این کمک ها، اقدامی نکرده و حتی برعکس نیز عمل می کنیم.
نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: باید از خود پرسید با وجود برگزاری نشست های فراوان و صرف وقت و انرژی قابل توجه چرا استان ما نتوانسته رتبه برتر را در اجرای طرح رونق تولید و روند اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی در سطح کشور به خود اختصاص دهد؟
همتی در ادامه از مدیران حاضر در این نشست خواست تا پاسخ این پرسش را تهیه و در نشست بعدی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کنند تا اگر نقص و کمبودی وجود دارد برای رفع آن کوشید.
استاندار قزوین در پایان از دستگاه های اجرایی خواست تا برای حل مسائل و مشکلات بخش تولید از نگاه های سازمانی بپرهیزند و در همین رابطه از سخت گیری های بی مورد نسبت به بخش خصوصی دوری جویند.
در این نشست، درخواست های شش واحد تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی با حضور صاحبان آنها و مدیران بانکی مربوطه و مسئولان دستگاه های امور مالیاتی، تامین اجتماعی در خصوص تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم دیرکرد، استمهال بدهی و دریافت تسهیلات جدید مورد بررسی قرار گرفت و با دستور استاندار مقرر شد نهایت همکاری و مساعدت نسبت به درخواست این واحدها صورت بگیرد.
در این نشست همچنین مقرر شد تا با اعطای تسهیلات مورد نیاز واحد فرآوری مس کاتدی طارم سفلی از سوی بانک صنعت و معدن موافقت شد و مقرر گشت تا این واحد با تکمیل تا ابتدای بهمن ماه آماده بهره برداری با حضور رئیس جمهوری یا معاول اول باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار