مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تقاضای وزیر آموزش و پرورش یک باب مدرسه 20 کلاسه در شهرک مهرگان به آموزش و پرورش استان واگذار شد.
کد خبر: ۳۰۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 24 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حامد مانی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه 20 کلاسه احداثی این اداره کل در ناحیه شهری مهرگان با تقاضای وزیر آموزش و پرورش و دستور وزیر راه و شهرسازی همزمان با آغاز سال تحصیلی و در نخستین روز بازگشایی مدارس در اختیار آموزش و پرورش استان قزوین قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه واگذاری این مدرسه پس از تقاضای وزیر آموزش و پرورش از وزیر راه و شهرسازی و به منظور مساعدت صورت گرفته، افزود: راه و شهرسازی براساس قانون تعهدی در زمینه احداث مدارس ندارد اما با توجه به اولویت تامین نیازهای آموزشی مردم ناحیه شهری مهرگان، توان خود را به کار بسته تا بخشی از خدمات آموزشی این منطقه را تامین کند.
وی ادامه داد: مدرسه یاد شده با 20 کلاس درس و با منابع اعتباری سازمان ملی زمین و مسکن احداث و با هدف حمایت از دستگاه های متولی جهت ساماندهی وضعیت تحصیلی دانش آموزان ناحیه شهری مهرگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
وی تعداد مدارس واگذار شده از سوی این اداره کل به آموزش و پرورش در ناحیه شهری مهرگان را 11 باب اعلام و اضافه کرد: کار اجرایی ساخت 12 واحد آموزشی از منابع اعتباری سازمان ملی زمین و مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در مهرگان آغاز شده که از این تعداد 5 واحد به طور کامل تکمیل و 5 واحد دیگر با پیشرفت 50 درصدی روبرو بوده و به طور رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به دو واحد دیگر آموزشی که با مشارکت سازمان نظام مهندسی و شهرداری محمدیه تا مرحله سفت کاری پیش رفته و به آموزش و پرورش واگذار شده، افزود: این اداره کل برای پایان ساخت یک مدرسه دیگر که توسط بنیاد برکت احداث شده نیز 4 میلیارد ریال کمک کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 واحد مدرسه غیرانتفاعی در این شهرک با 500 دانش آموز به فعالیت می پردازند، گفت: اداره کل راه و شهرسازی با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و به منظور ترغیب بخش خصوصی با توجه به ضرورت پیش بینی نیاز سال های آینده آماده واگذاری زمین به بخش خصوصی در این زمینه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار