معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای ارتقای سطح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مهمترین رویکردها و اقدامات این اداره‌کل است.
کد خبر: ۲۴۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 07 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های اداره‌کل بهزیستی استان قزوین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، اظهار کرد: مسئله تعلیم و تربیت کودکان در سال‌های اولیه پیش از دبستان شکل می‌گیرد، این سال‌ها تشکیل‌دهنده خصوصیات و شخصیت کودک است که والدین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به آموزش در دوران کودکی افزود: در این دوران کودک باید در مسیر صحیح تربیتی قرار گرفته و والدین نیز باید به این مهم بیش از پیش توجه کنند چراکه اگر به این مسئله به درستی نپردازند موجب می‌شود کودک از مسیر تربیتی خارج شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه نخستین درس‌های زندگی فردی و اجتماعی را انسان در سن طفولیت آغاز کرده و آموزش می‌بیند، اضافه کرد: یک‌هزار کودک قزوینی طی 9 ماه سال گذشته در قالب پرداخت کمک شهریه مهدهای‌کودک از سوی این اداره‌کل حمایت شده‌اند.

رحمانی یادآور شد: این امر در راستای حمایت یکپارچه مهدهای کودک این استان و اجرای طرح پیشبرد منافع عالیه کودکان بوده که صورت گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه کودکان 3 تا 6 سال زیر پوشش سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی مشمول طرح پرداخت کمک شهریه مهدهای‌کودک قرار می‌گیرند، مطرح کرد: کودکان واجد شرایط ساکن در مناطق محروم، آسیب‌خیز و سکونت‌های غیر‌رسمی نیز مشمول این طرح هستند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: پرداخت شهریه در نظر گرفته شده از سوی بهزیستی فقط به مهدهای‌کودک‌ که کودک واجد شرایط از خدمات آن بهره‌مند بوده، پرداخت می‌شود و این شهریه مستقیم به دست کودکان زیرپوشش قرار داده نمی‌شود.

رحمانی تصریح کرد: در این طرح بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین درآمدی به مهدهای‌کودک پرداخت می‌شود که شهریه قابل پرداخت از سوی بهزیستی برای هر کودک 200 هزار ریال بوده و حداکثر برای یک دوره 10 ماهه در مجموع 2 میلیون ریال قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای ارتقا سطح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مهمترین رویکردها و اقدامات اداره‌کل بهزیستی استان قزوین است، مطرح کرد: در حال حاضر 14 گروه در سطح این استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این اداره‌کل ارتقا عملکرد، ایجاد همنوایی، ایجاد اشتغال و ایجاد هم‌افزائی در بین زنان سرپرست خانوار و آموزش کودکان پیش از دبستان در مهدهای‌کودک است که امیدواریم ‌مسؤولا‌ن استانی در راستای تحقق این امر خطیر گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

رحمانی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با بهره‌گیری از تکنولوژی و با هدف تسهیل در معرفی و ارائه خدمات به گروه‌های هدف خدمات شایانی را ارائه می‌دهد، ادامه داد: سهولت و در دسترس قرار دادن امکانات و خدمات به جامعه هدف در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار