امام جمعه نیر با اشاره به نزدیکی ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) بر ضرورت تجمیع دسته های عزاداری و انسجام بخشی به هیات های مذهبی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 23 September 2015
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، جت الاسلام میکاییل مقدسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر به برخی از بدعتهای غلط توسط دسته های عزاداری اشاره کرد و افزود: انسجام و وحدت در دسته های عزاداری باید حفظ شود و تمام عزاداری ها به خاطر امام حسین (ع) باشد
امام جمعه نیر درادامه تبیین فرهنگ عاشورایی را مهمترین اولویت مداحان ونوحه خوانان دانست وخواستار دوری از هرگونه فرهنگ غلط و من درآوردی در آیین های عزاداری شد.
وی بان کرد: عشق به امام حسین و اهل بیت بزرگوارش در خون همه شیعیان جریان دارد اما باید توجه داشت در ماه محرم نباید به عزاداری صرف اکتفا کرد بلکه باید فلسفه قیام امام حسین (ع) برای همگان و به خصوص نسل جوان تبیین شود و آموزه های قیام بزرگ عاشورا در جریان زندگی مردم وارد شود.
امام جمعه نیر در ادامه به اهمیت تجمیع دسته های عزاداری در شهر نیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان نیر هیات ها و دسته های عزاداری از هم جدا شده و گروه ها به صورت جداگانه عزاداری می کنند و این نکته چندان زیبا و مناسب به نظر نمی رسد لذا از روسای دسته ها انتظار می رود به صورت منظم و برنامه ریزی شده با هم به عزاداری بپردازند.
حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم با اشاره به جنگ نرم دشمنان گفت: متاسفانه دشمنان اسلام آرام ننشسته اند وبا براه انداختن جنگ نرم توسط برنامه هایی که امروزه در تلفن همراه نصب شده می خواهند اسلام را زیر سوال ببرند
وی درادامه به اهمیت انسجام ووحدت دسته های عزاداری اشاره کرد وخواستار حفظ آن شد.
حجت الاسلام ستوده درادامه از تشکیل شورای عالی تعزیه در استان خبر داد وگفت: این شورا بمنظور نظم دادن به عزداریها وتعزیه خوانی تشکیل یافته است.
وی درادامه محرم را عاملی برای وحدت تمام مسلمین جهان دانست و افزود: دشمنان اسلام هم اکنون در حال تفرقه افکنی ضربه زدن به نقاط مشترک مسلمانان هستند و از این رهگذر نباید فضایی ایجاد کرد تا کوته بینان به فکر دامن زدن به باورهای دینی مردم باشند.
وی گفت: بدخواهان اسلام با ایجاد تفرقه افکنی در بین صفوف مردم از این طرق می خواهند تاثیر مجالس عزاداری را از بین برده و به انحراف کشانند و از این رو نیاز است با گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب در این خصوص از وقوع انحرافات و دشمنی بین صفوف مسلمین جلوگیری کرد.
فرماندار شهرستان نیر هم گفت که همه مسئولین وآحاد ملت وظیفه دارند با حفظ شعائر فرهنگ
عاشورایی از این فرهنگ پاسداری نمایند.
وی همچنین از شهرداران وبخشداران خواست که با نصب بیرقهای سیاه در مبادی ورودی ، خروجی وداخل شهر خود را برای استقبال از ماه محرم آماده کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار