سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از پاکسازی روزانه هفت میلیون و ۳۷۶ هزار متر مربع از معابر شهری خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ 31 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی فدوی، با اشاره به اینکه رفت و روب معابر به صورت شبانه روزی درحال انجام است، افزود: در حال حاضر با همت پاکبانان و کارکنان سازمان مدیریت پسماند شهرداری، روزانه بیش از شش میلیون و ۹۸۵ هزار متر مربع به صورت دستی رُفت و روب می شود و حداقل نیز چیزی حدود سیصد و نود و یک هزار متر مربع از معابر شهری اراک به صورت مکانیزه مورد نظافت و پاکسازی قرار می گیرد.
وی یادآورشد: به صورت میانگین روزانه حدود ۱۱۸/۲۵۳ کیلوگرم زباله جمع آوری می شود و شستشوی دستی و مکانیزه بلوارهای سطح شهر به صورت ماهانه بیش از ۸۰۷ هزار متر می باشد.
وی ادامه داد: هر دو هفته یک بار ۳۱۸۲ عدد از مخازن جمع آوری زباله ها مورد شست و شو قرار می گیرند و تلاش شده تا با رفع برخی کمبودها این آمار طی ماه های آتی افزایش یابد تا حداکثر رضایت شهروندی حاصل شود.
وی در زمینه اقدامات انجام شده در محل دفن پسماندهای شهری اراک اظهارداشت: از جمله اقدامات موثر و حائز اهمیتی که در محل دفن پسماند انجام شده است، می توان به موضوعاتی نظیر راه اندازی مجدد کارخانه پردازش و جداسازی پسماند تر از خشک، حفر یک حلقه چاه و پیگیری برای اخذ پروانه بهره برداری از آن، ایجاد مسیر انحرافی برای سیلاب های فصلی، ساخت پل در مسیر سیلاب های فصلی، تعمیر باسکول محل دفن پسماند، استقرار سیستم دوربین مدار بسته و ایجاد روشنایی، بهسازی پناهگاه حیوانات و همچنین پیگیری در راستای افزایش همکاری با سرمایه گذاران به منظور انجام فرآیند بازیافت در محل دفن پسماند اشاره کرد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در ادامه سخنان خود با قدر دانی از زحمات کادر درمان طی دوره بحران کرونا، گفت: سازمان مدیریت پسماند به منظور بی خطرسازی و دفع زباله های بیمارستانی حداکثر همکاری را با جامعه پزشکی نشان داده به طوری که در حال حاضر متوسط روزانه زباله های بیمارستانی بی خطر شده به عدد ۳۰۰۰ کیلوگرم و متوسط روزانه زباله های مطب های سطح شهر به ۸۰۰ کیلوگرم می رسد.
وی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک علی رغم مشکلات موجود همکاری بسیار قابل توجهی نیز در جمع آوری و دفن زباله های دهیاری ها و شهرداری های کوچک دارد که البته در این خصوص درآمدزایی ثابتی برای سازمان ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار