کد خبر: ۹۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 21 September 2015
این پایش که براساس کوتاه کردن دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و شهرداری در حال وقوع است، میتواند در آینده‌ای نه چندان دور مدیرانی را در حوزه شهری به مردم معرفی نماید که از فیلتر صداقت و شفافیت عبور کرده و توانسته‌اند خود را با جریان کوتاه کردن فاصله با مردم همراه کنند.

اعتمادسازی بین مردم و یک سازمان از راه های مختلفی با توجه به فرهنگ جامعه حاصل می شود.

در کشور ما نیز راه های مختلفی برای حصول این اعتماد برای مردم از سوی مدیران و سازمان های مختلف وجود دارد.

با توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی حاکم بر کشور ما، صداقت و شفافیت در کار یک مدیر یا ارگان می تواند مردم را به سوی اعتماد به مدیران جلب کند که متاسفانه این شفافیت در بسیاری از موارد به دلیل مصلحت اندیشی مورد غفلت مدیران قرار گرفته و سبب شده تا راه اعتمادسازی یا طولانی یا مسدود شود.

مردم، شفافیت و صداقت در امور را بیشتر از وعده‌های توخالی شعارهای پوپولیستی قبول دارند و از همین رو در مدیریت دوره گذشته شهری اصفهان، رابطه پرتکلفی بین مردم و مدیریت برقرار بود.

حال در این دوره شهردار اصفهان با قرار گرفتن در متن مردم سعی دارد هم مردم را با جریان جدید شفافیت در امور شهری همراه سازد و هم مدیران همسو با این استراتژی را تشخیص و ناخالصان را از گردونه مدیریتی شهر خارج سازد.

این پایش که براساس کوتاه کردن دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و شهرداری در حال وقوع است، می تواند در آینده ای نه چندان دور مدیرانی را در حوزه شهری به مردم معرفی نماید که از فیلتر صداقت و شفافیت عبور کرده اند و توانسته اند خود را با جریان کوتاه کردن فاصله با مردم همراه کنند.

گرچه در دوره جدید گام هایی دراین راستا برداشته شده است اما هنوز هستند مدیرانی که اصل "خدمتگزاری" را باور نکرده و سعی دارند با منش، "ریاست" به جای "مدیریت"، همچنان خود را در عرصه حفظ کنند اما به نظر می رسد با توجه به اعتمادی که مردم در این دوره به مدیریت شهری پیدا کرده اند و چهره شهرداری در حال بازسازی است، به زودی برخی مدیران شهری مجبور به خداحافظی با اتاق کار خود شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار