یک متخصص طب ایرانی گفت: آلرژی فصلی مثل عطسه، آبریزش بینی، خارش گلو، خارش پوست و کهیر، دمل‌ها و جوش‌های پوستی از مشکلات شایع فصل بهار است که با رعایت برخی از اصول ساده زندگی و تغذیه سالم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های این فصل و همچنین از ابتلا به آلرژی فصلی پیشگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ 19 May 2024

به گزارش تابناک اصفهان، مرضیه اخباری اظهار کرد: مصرف غذا‌های ایرانی سبک که انرژی و مواد مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند مثل آش جو، سوپ جو، آش سماق، آش انار، انواع خورش‌ها و سمنو می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

وی افزود: مصرف شربت‌هایی مانند سکنجبین، شربت لیمو و آلبالو، افزودن زرشک، سماق و رب انار به غذاها، کاهش مصرف غذا‌های پراَدویه و سرخ‌کردنی و محرک مانند شکلات، قهوه و نسکافه و کاهش مصرف غذا‌های گوشتی به ویژه گوشت گاو و گوساله از دیگر سفارش‌های طب ایرانی در فصل بهار است.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: کاهش مصرف غذا‌های گوشتی به ویژه گوشت گاو و گوساله، کاهش مصرف غذا‌های دیرهضم مانند فست فود‌ها و انواع شیرینی‌های مصنوعی و مصرف گیاهان و سبزی‌های مفید فصل بهار مثل کنگر، ریواس، اسفناج و خرفه مورد سفارش طب ایرانی است.

اخباری تأکید کرد: انجام ورزش سبک روزانه، کاهش فعالیت‌های بدنی شدید در طول روز در کنار خواب معتدل و اجتناب از زیاد خوابی و کم‌خوابی از تدبیر‌هایی است که در طب ایرانی برای پیشگیری از بیماری به آن سفارش شده است.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار