فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تأمین آب مستمر حیات وحش هفتاد قله در فصل تابستان خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌ها، آبشخورهای منطقه ضدعفونی و لایروبی میشود.
کد خبر: ۹۸۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ 11 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، " عباس جودکی افزود: آبرسانی به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان با هدف احیاء زیستگاه و زیست بوم های خشک زی حیات وحش، تأمین آب و غذای مورد نیاز حیات وحش، حفظ شرایط مطلوب اکولوژیکی زیستگاه، حفظ و افزایش گونه های جانوری حیات وحش و جلوگیری از کاهش جمعیت در حال انجام است.
وی یادآورشد: خشکسالی های امسال باعث کمبود سطح سفره آب زیرزمینی در برخی مناطق حفاظت شده هفتاد قله اراک شده، اما این مشکل از طریق آبرسانی روزانه با تانکر آبرسان و ساخت مخازن ذخیره آب با حجم ۳۶۰ متر مکعب در این منطقه رفع شده است.
وی ادامه داد: بیشترین مشکل کمبود آب منطقه هفتاد قله اراک در دره سیبک، دوتو و چکاپ است که روزانه این مناطق توسط محیط‌بانان رصد و آبرسانی انجام می‌شود.
جودکی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گند زدایی میشود .
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: خروج دام های اهلی از اطراف منطقه هفتاد قله و مناطقی که آبشخور مشترک بین دام اهلی و وحوش وجود دارد با دستور مستقیم دادستان محترم مرکز استان انجام شده است و خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری حیات وحش در مناطق تخت مدیریت استان دیده نشده است .
پارک ملی و منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک ، از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار