رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی:
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بیشترین سهم تلفات موتورسواران کشور را دارد.
کد خبر: ۹۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی، نصیر برادران رحمانیان اظهار کرد: موتورسواران به دلیل نوع برخورد در تصادفات، فقدان کابین و حفاظ مناسب، ضربه مستقیم پس از حادثه و ... بسیار آسیب‌پذیر بوده و سهم نسبتا بالایی از صدمات و تلفات رانندگی در بین سایر گروه‌های کاربران جاده‌ای دارند، بر این اساس داشتن برنامه‌ای جامع و برنامه‌ریزی منظم و مداوم برای اجرای اقدامات پیشگیرانه بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه خراسان رضوی با 9.7 درصد جزو هفت استانی است که 50 درصد تلفات موتورسواران کشور را به خود اختصاص می‌دهند و دارای بیشترین سهم تلفات استانی است.

وی یادآور شد: در سال 1393 در خراسان رضوی 218 نفر به عنوان راکب و یا سرنشین موتورسیکلت در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که معادل 27.5 درصد از کل تلفات جاده‌ای استان بوده و از این حیث پنجمین استان دارای بیشترین درصد تلفات موتورسواران است.

برادران رحمانیان با بیان اینکه رشد هفت درصدی در سهم تلفات موتورسواران در استان در مقایسه با سال گذشته نگران‌کننده است، مهم‌ترین علل بروز این گونه حوادث را عبور از مسیرهای غیرمجاز، انجام رفتارهای غیر ایمن و نقص سیستم روشنایی موتور در شب دانست و تاکید کرد ضربه به سر عامل بیش از 60 درصد فوت این گروه در تصادفات جاده‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار