سومین جشنواره نعنا با هدف برندسازی محصولات کشاورزی و ورود به بازارهای جهانی در روستای زین آباد شهرستان بجستان به همت جهاد کشاورزی شهرستان بجستان و با حضور مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی در کاروانسرای تاریخی این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ 19 May 2024

به گزارش تابناک رضوی، سومین جشنواره نعنا با هدف برند سازی محصولات کشاورزی و ورود به بازارهای جهانی  در روستای زین آباد شهرستان بجستان به همت جهاد کشاورزی شهرستان بجستان و با حضور مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی در کاروانسرای تاریخی این روستا برگزار شد
عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره نعناع شهرستان بجستان گفت: هویت سازی و برند سازی برندسازی محصولات کشاورزی کشور، به ویژه نعناع و زعفران به ارتقاء سهم و جایگاه کشورمان در بازارهای جهانی کمک شایانی می‌کند که برآیند آن شکوفایی اقتصاد کشاورزی و توانمندی کشاورزان عزیز کشورمان خواهد بود.
حیدری فرماندار بجستان نیز طی سخنانی گفت : ما تاکنون در کشور جشنواره نعنا نداشتیم،  اهالی روستاهای زین آباد و رضائیه را تحسین می کنیم که این ابتکار و خلاقیت را ایجاد کردند تا ما این محصول را که همیشه همراه مردم است و در طب سنتی عرقیات نعناع کاربرد زیادی دارد را بیشتر معرفی کنیم.
مهندس رجب زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت : برای ایجاد زنجیره ارزش در محصولات باغی را در سه گام مهم برشمرد : گام اول تولید محصول سالم و بعضاً ارگانیک و به میزان مورد  نیاز بازار داخلی و خارجی  گام دوم ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی و تقویت آن و گام سوم بازار و بازار یابی ،از آنجا که هر بازار استاندارد های خاص خودش را می خواهد و می بایست با شناخت و مطالعه و انجام شود در غیر اینصورت منجر به شکست خواهدشد .
حجت حسن نیا مدیر جهاد کشاورزی بجستان نیز در این جشنواره گفت : هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی محصول نعنا بجستان به لحاظ کمیت و کیفیت ، جلب توجه سرمایه داران برای سرمایه گذاری در فرآیند پس از تولید و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
وی گفت : محصول برداشت شده ی نعنا معمولاً بصورت فله ای به کارخانجات سطح استان حمل و یا در کارگاه های محلی خشک و برای بسته بندی و صادرات به کشور های حاشیه خلیج فارس ، توسط واسطه ها از کشاورزان خریداری می‌شود فلذا ما بدنبال فرآوری و برندسازی این محصول در شهرستان هستیم تا از این طریق بتوانیم ارزش افزوده‌ای برای این محصول و همچنین ارتقای سطح درآمدی کشاورزان را رقم بزنیم که این مهم میتواند با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران حل شود.
گفتنی است برداشت نعنا در شهرستان بجستان معمولا از اواسط اردیبهشت ماه از سطح حدود  20 هکتار شروع میشود و تا پایان شهریور ماه با برداشت تقریباً 800 تن نعنای تازه به پایان می‌رسد.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار