مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: گروه‌های شغلی که براساس مصوبات ستاد ملی باید در وضعیت‌های پرخطر نارنجی و قرمز تعطیل باشند، این روز‌ها فعال هستند و محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۷۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 18 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس امیر کرمی اظهار داشت: به دلیل طولانی شدن بیماری کرونا، با توجه به قدرت روزافزاون ویروس مردم همانند سابق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نسبت به آن رفتاری عادی دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون شاهد موج پنجم بیماری در کشور هستیم که روز به روز به تعداد شهر‌های قرمز اضافه می‌شود که دلیل آن بیشتر به شلوغی خیابان‌ها و اماکن عمومی برمی‌گردد که مردم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: گروه‌های شغلی هم که براساس مصوبات ستاد ملی باید در وضعیت‌های پرخطر نارنجی و قرمز تعطیل باشند، این روز‌ها فعال هستند و محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۷۰ هزار اخطاریه بهداشتی برای مراکز و مشاغل از اول شیوع کرونا تاکنون صادر شده که دیگر توجه چندانی نمی‌شود لازمه آن همراهی برخی ادارت با دانشگاه است.

وی نسبت به فعالیت باشگاه‌های بدنسازی، استخرها، تالار‌های پذیرایی، آرامستان‌ها و... هشدار دارد و گفت: مراسم عزا و عروسی همچنان پاشنه آشیل در گسترش بیماری کرونا است.

گفتنی است، براساس رنگ‌بندی اعلام شده، شهرستان کنگاور قرمز است و شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، سنقرو کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود، پاوه و صحنه در وضعیت نارنجی و همچنین شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم در وضعیت زرد به سر می‌برند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار