مدیرکل هواشناسی البرز گفت: تا شنبه هفته آینده در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک، پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات استان رگبار پراکنده و رعد و برق مورد انتظار است.
کد خبر: ۹۷۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 13 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهارونداحمدی با بیان اینکه استان البرز در شرایط هشدار هواشناسی سطح زرد قرار گرفته است، اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه تندری از امروز تا عصر شنبه به ویژه در ساعات عصر و شب در ارتفاعات استان البرز ماست.

وی بیان کرد: به موجب آن تا شنبه هفته آینده در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک، پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات استان رگبار پراکنده و رعد و برق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز تصریح کرد: همچنین احتمال ریزش سنگ و سیلابی شدن موقت مسیل‌های فصلی به ویژه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان البرز، با توجه به وزش باد شدید آسیب به سقف خانه‌ها و سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، سقوط اجسام از ارتفاع، شکسته شدن درختان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان از توقف در بستر مسیل‌های فصلی و نیز دامنه کوه‌ها پرهیز و سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره محکم شود، همچنین تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد نسبتاً شدید را به عمل آورند.

بهارونداحمدی با بیان اینکه کوهنوردان نیز با توجه به رخداد صاعقه، هنگام صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی طی پنج روز آینده احتیاط و تمهیدات لازم را به عمل آورند، گفت: اختلال در تردد و احتمال آب‌گرفتگی موقت معابر شهری وجود دارد.

وی با بیان اینکه آسمان امروز البرز صاف همراه با غبار محلی، در عصر وزش باد و در ارتفاعات رگبار پراکنده و رعد و برق بوده و هوا در بعضی ساعات ناسالم برای گروه‌های حساس است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۸ متر بر ثانیه است.

مدیرکل هواشناسی البرز تصریح کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز صاف همراه با غبار محلی و در عصر و شب وزش همراه با باد و گرد و خاک و رشد ابر است و هوا نیز در بعضی ساعات ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

وی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۳۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱۹ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۰ متر بر ثانیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار