مهدی عسگری نماینده کرج با تاکید بر اینکه کمیسیون صنایع و معادن با همه فشار‌ها و اختلاف نظر‌ها واردات خودرو‌های نو و کار کرده را پیگیری کرد افزود: آیین نامه واردات خودرو‌های نو، تنظیم و ابلاغ شد و بطور قطره چکانی در حال انجام است، اما درمورد خودرو‌های کار کرده، با وجود تنظیم آیین نامه اجرایی و نهایی شدن آن، هیچ ابلاغی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱ 29 April 2024

به گزارش «تابناک البرز» وی واردات خودرو کار کرده را عامل تعادل بازار عنوان کرد و گفت:متاسفانه آیین نامه واردات خودرو کار کرده ابلاغ نشده و این مساله به شکل‌های مختلف از طریق کمیسیون در جلسات مشترک با دولت پیگیری شده است.
نایب رئیس کمیسیون صنایع ومعادن تصریح کرد: دلیل اصلی مساله مربوط به نرخ ارز و اتفاقات اطراف کشور است که موجب التهابات در بازار شده است. بانک مرکزی تاکید دارد فشار‌های غیر ضروری به بازار ارز وارد نشود تا بتوانیم از چنین مقطعی عبور کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که دست‌های پنهان اجازه واردات خوردو کار کرده را نمی‌دهند گفت: طبیعتا یکسری از ذی نفعان از اول با واردات مخالف بودند و هنوز نظرشان را تئوریزه کرده و فضای رسانه‌ای ایجاد می‌کنند.

نماینده کرج با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران دلاریزه شده افزود: افزایش نرخ ارز بر مواد اولیه تاثیر خواهد گذاشت وقیمت خودرو داخلی را نیزتحت شعاع قرارمی هد و با این روند وضعیت خوبی به لحاظ اقتصادی نخواهیم داشت.
وی در مورد بعد نظارتی مجلس گفت: اولا در مجلس یازدهم اختلاف نظر وجود دارد، شاید با تغییر آرایش مجلس دوازدهم، موضوعات اقتصادی متفاوتر بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار