سلیم خانی خبر داد:
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: سال‌های گذشته بانک ژنتیکی مجرمان سابقه دار افتتاح شد و تاکنون بیش از هشت هزار نمونه ژنتیکی از مجرمان استان کرمانشاه دریافت شده است.
کد خبر: ۹۷۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 26 June 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات اداره کل پزشکی قانونی کرمانشاه برگزار شد،در این جلسه سلیم خانی  پزشکی قانونی را بازوی کمکی قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: ۳۰ درصد از پرونده‌هایی که در محاکم قضائی استان کرمانشاه مورد پذیرش واقع می‌شود توسط کارشناسان پزشکی قانون مورد بررسی، سالانه بیش از ۴۶ هزار پرونده معاینات نزاع و تصادفات در پزشکی قانونی استان رسیدگی و کارشناسی پرونده‌های فرزند خواندگی، بیمه، تصادفات و برگزاری کمیسیون‌های مربوطه بر عهده پزشکی قانونی است.

وی تصریح کرد: همچنین سالانه حدود دو هزارجسد در پزشکی قانونی استان کرمانشاه مورد بررسی و برای پاسخ دهی زمان زیادی صرف می‌شد اما این زمان اکنون به زیر ۵۰ روز و پاسخ دهی در کمیسیون‌ها به ۲۰ روز کاهش پیدا کرده است‌.

خانی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه دارای یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور در ژنتیک بوده و نمونه‌های آزمایشگاهی از استان‌های ایلام، لرستان، همدان و کردستان را بررسی می‌کند همچنین همکاران ما به علت اینکه در تصادفت و نزاع ممکن است طول درمان مدت طولانی باشد و آثار جراحت از بین برود،کارشناسان پزشکی قانونی در محل بیمارستان آیت الله طالقانی حضور دارند و موارد لازم را صورت جلسه می‌کنند و از سو استفاده های احتمالی جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز گیلانغرب و روانسر به علت مجاورت با مرکز پزشکی قانونی شهرستان‌های دیگر مرکز فعال و سالن تشریح وجود دارد،افزود: توسعه مرکز پزشکی قانونی اسلام آباد غرب سبب کاهش مراجعه به کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها شده است،در سال گذشته مرکز پزشکی قانونی شهرستان پاوه توسط خیرین ساخته و افتتاح شد و ۲ مرکز شهرستان جوانرود و سرپل ذهاب نیز در حال ساخت بوده و تأمین اعتبار مورد نظر ساخت مرکز پزشکی قانونی شهرستان صحنه نیز آغاز خواهد شد.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پزشکی قانونی استان از مراجعه ۴۶ هزار نفر به صورت سرپایی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: ۹ هزار نفر در بخش تصادفات، ۶۰۴ نفر مصدومین حادثه کار، ۳۹ فوتی حادثه کار و ۴۵۰ فوتی ناشی از تصادف به این مرکز مراجعه کردند.

خانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن، ۶۳ نفر بر اثر سوختگی، ۳۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی و ۱۸ نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند، یادآور شد: فوت ناشی از سوختگی و غرق‌شدگی ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۸ بیشتر شده است.

وی ساعت کاری پزشکی قانونی را از هفت صبح تا ۱۷ عصر اعلام کرد و خطاب به مردم کرمانشاه هم گفت: همکاران ما در این ایام مرخصی هم ندارند و تمام وقت در حال ارائه خدمت به مردم هستند لذا از همه مراجعان می‌خواهیم با صبوری و اجتناب از درگیری ما را در صدور گواهی‌های مربوطه یاری کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال‌های گذشته تشکیل بانک ژنتیکی مجرمان سابقه دار آغاز شده که تاکنون بیش از هشت هزار نمونه ژنتیکی از مجرمان استان کرمانشاه دریافت شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار