معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می شود تا اواخر خردادماه گروه های سنی ۶۵ تا ۷۰ سال و ۶۰ تا ۶۵ سال نیز واکسینه شوند.
کد خبر: ۹۶۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 31 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: از ۲۰ بهمن ماه ۹۹، فاز یک واکسیناسیون کرونا همزمان با سایر مناطق کشور آغاز شد، در فاز یک اولویت ما، پرسنل درمانی و بهداشتی در تماس با کرونا بودند که نزدیک به ۴۵۰۰ از پرسنل بهداشت و درمانی واکسینه شدند و سپس پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی، علوم آزمایشگاهی، همکاران فعال در آزمایشگاه ها، همکاران فعال در داروخانه ها و اعضای سازمان نظام پزشکی با هماهنگی دستگاه های ذیربط به نوبت و بر اساس تعیین تاریخ و زمان بندی خاص واکسینه شدند.
وی افزود: همچنین در فاز اول بخشی از جانبازان عزیز بالای ۵۰ درصد، تعدادی از پاکبانان زحمتکش و سالمندان مستقر در خانه های سالمندان تحت پوشش بهزیستی، واکسینه شدند.
وی تاکید کرد: از اوایل اردیبهشت فاز ۲ واکسیناسیون آغاز شد و جامعه هدف گسترش بیشتری یافت، ابتدا گروه های سنی بالای ۸۵ سال، سپس بالای ۸۰ سال، بعد بالای ۷۵ سال و در حال حاضر گروه سنی بالای ۷۰ سال بر اساس دعوت تلفنی در حال واکسینه شدن هستند.
وی یادآورشد: در پایان هر گروه سنی ۲ الی ۳ روز برای افرادی که به هر دلیل موفق به دریافت واکسن نشده اند، در نظر گرفته می شود.
وی افزود: در فاز ۲ دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی (پرستاری، علوم آزمایشگاهی و ...) دانشگاه علوم پزشکی و آزاد با هماهنگی معاونت آموزشی واکسینه شده اند.
وی تاکید کرد: در استان مرکزی بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر گروه سنی بالای ۶۰ سال وجود دارد و تا این لحظه از گروه های هدف حداقل ۷۵ هزار نفر واکسینه شدند که نزدیک به نه هزار نفر هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: اکثر واکسن های کرونا، ۴ هفته بعد از دوز اول مجددا برای دوز یادآور تزریق می شوند به جز واکسن آسترازنیکا که ترجیحا ۱۲ هفته بعد از دوز اول برای افزایش ایمنی تزریق می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هیچیک از واکسن های موجود در بازار و سطح دنیا ایمنی ۱۰۰ درصدی علیه کرونا ایجاد نکرده و یک خلا ۹ الی ۱۰ درصدی وجود دارد که نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی است.
وی ادامه داد: گزارشاتی حاکی از مبتلا شدن افراد به کرونا حتی در صورت دریافت دو دوز واکسن کرونا نیز به ثبت رسیده است.
دکتر علیمحمدی گفت: واکسیناسیون شدت درگیری بیماری را کمتر کرده و طول مدت بستری در مراکز درمانی را کاهش می دهد و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان اثربخشی واکسیناسیون را افزایش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار