دبیرکل شورای عالی کار کشور گفت: ساماندهی موضوع مسکن کارگران در دستور کار دستگاه‌های دولتی قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 18 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بارها مطرح شده که بیش از 55 درصد حقوق یک کارگر برای پرداخت اجاره بها مصرف می‌شود و رقمی که در فیش حقوقی آنها برای حق مسکن در نظر گرفته می‌شود تکافوی پرداخت یکی از قبوض منزل را نیز نمی‌کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون مشکلات بسیاری در این زمینه دیده می‌شود که دولت به آنها توجهی ندارد اما باید ساماندهی موضوع مسکن کارگران در دستور کار دستگاه‌های دولتی قرار بگیرد.

دبیرکل شورای عالی کار کشور با تأکید بر اینکه آنچه تا کنون در حوزه مسکن کارگران به زبان آورده شده است همگی تنها شعار بوده، بیان کرد: با این حال امید می‌رود در مباحثی مانند مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی سهم کارگران نیز تبیین شود.

پورموسی افزود: همچنین باید بتوان فروشگاه و یا نمایشگاهی را در خراسان رضوی با کمک کارخانجات تولیدی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ساماندهی کرد تا کارگران بتوانند اقلام مصرفی خود را با قیمت نازل‌تر از بازار خریداری کنند.

وی در ارتباط با میزان عیدی که برای کارگران در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: این مبلغ بر خلاف کارمندان در دست دولت نیست و در قانون آمده است که میزان عیدی یک کارگر برابر با 2 برابر حقوق وی به شرطی که از 3 برابر حداقل حقوق افزایش پیدا نکند بوده و این میزان قابل کم یا زیاد کردن نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار