نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی روزانه برق در مناطق گرمسیری غرب کرمانشاه با گرمای بالای ۴۰ درجه قابل توجیه نیست و پیگیری‌های لازم از طریق شرکت توزیع برق استان و مدیریت برق منطقه‌ای غرب برای عدم قطعی برق انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 24 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا،«شهریار حیدری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قطع برق در مناطق گرمسیری که دمای بالای ۴۰درجه را تحمل می کنند قابل توجیه نیست و این قطعی باید برای مناطق معتدل‌تر لحاظ شود.

وی ادامه داد: شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب جزو مناطق گرم کشور هستند که از طریق شرکت توزیع برق استان و برق منطقه‌ای این موضوع را پیگیری کرده و انتظار داریم به گونه‌ای مدیریت کنند که برق مناطق گرمسیری استان قطع نشود.

وی اظهار داشت: تذکرات لازم از طریق وزارتخانه و ادارات مربوطه استان کرمانشاه داده خواهد شد که برق مناطق گرمسیری قطع نشود زیرا گرمای بالای ۴۰درجه این مناطق زندگی را برای مردم سخت و دشوار کرده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تولید برق در سال‌های اخیر به دلیل کمبود بارش در کشور و عدم رعایت الگوهای مصرف با مصارف همخوانی ندارد از این رو در فصول گرم سال زمانبندی برای خاموشی های روزانه و قطعی های ساعتی امری مرسوم است.

حیدری اظهار داشت: زمانبندی برای قطع برق در ساعات اوج مصرف روزانه انجام می شود تا بخشی از کمبودها در این زمینه جبران و از بار فشار بر نیروگاه‌های کشور کاسته شود.

شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۲۰هزار تن جمعیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار