دُرنای زخمی پس از مداوا و رهاسازی با خانواده خود به محل تیمار بازگشت.
کد خبر: ۹۵۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 02 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: درنای زخمی که سه ماه پیش بر اثر اصابت گلوله ساچمه از ناحیه پا و بال زخمی شده و توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست ارسنجان تحویل داده شده بود، پس از نگهداری و تیمار توسط یکی از دوستداران حیات وحش و اطمینان از سلامت کامل در طبیعت رهاسازی شد. اما چند روز بعد مجددا به همراه خانواده خود به مزرعه دامداری و نزد ناجی خود بازگشت.

رئیس محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: حاج داریوش ابراهیمی با نگهداری این پرنده در دامداری خویش او را سالم به دامن طبیعت بازگرداند، اما این پرنده در اتفاقی نادر با توجه به رفتار مسالمت آمیز وخو گرفتن و احساس امنیت و ارامش پس از پرواز از محل نگهداری خود دو روز بعد از ترک محل مجددا با دو پرنده درنای دیگر به دامداری محل تیمار خویش بازگشته و آنجا را به عنوان زیستگاه امن خود انتخاب کرده است.

حسن ابراهیمی افزود: این درنا‌ها هر روز پس از طلوع آفتاب به منظور تغذیه پرواز کرده، دامداری را ترک و مجددا برای استراحت باز می‌گردند.

تغذیه و احساس امنیت یکی از شاخصه‌های مهم در عدم مهاجرت این گونه به عرض‌های شمالی است و ظاهرا مزرعه آقای ابراهیمی نیاز‌های این گونه را به نحوی برطرف کرده و آن را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند.

برچسب ها: قدر دانی ، درنای زخمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار