اسدالله حیدری گفت: عده ای از کودکان به واسطه اعتیاد والدین، زندانی شدن و سلب صلاحیت توسط مقام قضائی فاقد سرپرست موثر هستند و با توجه به اینکه هر زمانی امکان رجوع والدین وجود دارد نمی توان این کودکان را واگذار کرد.
کد خبر: ۹۳۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 03 February 2021
۳ برابر آمار کودکان بی سرپرست تقاضای فرزندخواندگی داریم
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه فراهم کردن شرایط و امکانات ایده آل، شرط تحویل کودک به خانواده ای است که درصدد پذیرش فرزند خوانده هستند، گفت: خوشبختانه جدیدا سامانه فرزندخواندگی در کشور راه اندازی شد.
اسدالله حیدری تسهیل فرایند فرزندخواندگی را مهم ترین هدف راه اندازی سامانه مذکور دانست و افزود: متقاضیان پس از ثبت نام می توانند با تکمیل مدارک و فراهم کردن شرایط مور نیاز در نوبت پذیرش فرزند قرار بگیرند، فرزندخواندگی با سرنوشت یک انسان ارتباط دارد در نتیجه بهزیستی برابر با مر قانون رفتار می کند.
وی با اشاره به اینکه تمام کودکان نگهداری شده در مراکز بهزیستی بی سرپرست نیستند، اظهار داشت: عده ای از کودکان به واسطه اعتیاد والدین، زندانی شدن و سلب صلاحیت توسط مقام قضائی فاقد سرپرست موثر هستند و با توجه به اینکه هر زمانی امکان رجوع والدین وجود دارد نمی توان این کودکان را واگذار کرد.
حیدری تصریح کرد: اگر چه حضور کودکان در یک خانواده جدید برای روحیه آنها موثر است اما اگر والدین صلاحیت نداشته باشند در نهایت آن کودک بعدها بهعنوان مددجو به بهزیستی رجوع می کند در نتیجه قانون را برای واگذاری کودک مد نظرقرار می دهد تا در آینده مشکلی ایجاد نشود.
مدیر کل بهزیستی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه تعداد تقاضا برای فرزندخواندگی با تعداد کودکانی در بهزیستی نگهداری می شود همخوانی ندارد، خاطر نشان داشت: در حال حاضر سه برابر کودکان بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی تقاضا برای فرزندخواندگی وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار