مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت:جامعه اگر از هویت فرهنگی تهی شود، باهر ذهنیتی و باهر معیشتی بطورکاملً در دست دشمنان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۲۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 10 December 2020

 

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی در بازدید از تابناک مرکزی افزود:در شرایط کنونی ،نبرد تاریخی حق و باطل به یک پیچ تاریخی عظیمی رسیده است که اگر غفلت کنیم بحرانی که ایجاد می شود ما را در خود می بلعد.
وی با بیان اینکه نظام سلطه بی برنامه و بی امکانات نیست یادآورشد: تقویت نظام انقلاب اسلامی بزرگترین خطر برای دشمنان انقلاب است.
وی با بیان اینکه دشمن در حوزه سیاسی، اقتصادی، تکنولوژی و فرهنگ برنامه منسجم دارد گفت: در عرصه فرهنگ منازعه ما زیربنایی تر است و دشمن، موضوعات مهم وتاثیرگذار را بطور جد امتحان کرده است.
حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ ما نمی‌توانیم بگوییم که موفق بودند اما ضربه وارد شده است گفت: امروزه دشمن به این نتیجه رسیده است که خاکریزی که اگر فتح شود باعث زمین گیر شدن انقلاب اسلامی می‌شود، حوزه فرهنگ است.
وی با بیان اینکه ذهن مردم جامعه را درگیر مسائل سیاسی و اقتصادی کرده اند افزود: جریانی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان تهاجم فرهنگی و استعمار فرانو تعبیر می کنند، این است که ذهنها را با یک انحرافی به سمت مسائل سیاسی و اقتصادی برده‌اند و در حال انجام فعالیت فرهنگی هستند.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باور دارد که کشور در حال حاضر دچار تهاجم فرهنگی است اظهار داشت: در بحران فرهنگی که درگیر آن هستیم چند کلید واژه را احصا کرده ایم که باید بسیار ویژه بر روی آنها برنامه ریزی کنیم.
حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه درصورتی که بخواهیم در این نبرد تمدنی پیروز باشیم باید به این نکات توجه ویژه کنیم گفت: کلید واژه اصلی و اساسی ما سرمایه انسانی است زیرا در جنگ فرهنگی کسی برنده است که منابع انسانی قدرتمندی داشته باشد.
وی ادامه داد: رویکرد ما در حوزه آموزش این است که در صورتی که مبلغ توانمند فعال و خوش فکر و خلاق داشته باشیم، بزرگترین سد را در مقابل تهاجم فرهنگی ایجاد کرده ایم.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید بتواند قدرت بسیج کنندگی داشته باشد یادآورشد: این سازمان برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید توانایی جریان سازی ، شبکه سازی و ایجاد گفتمان سازی را در خود داشته باشد.
وی با بیان اینکه  متاسفانه با تمام ظرفیت های استان مرکزی نتوانسته این موضوع را محقق کند گفت: در سطح کشور هم این موضوع محقق نشده است.
حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد:سازمان تبلیغات اسلامی برای برخورد با تهاجم فرهنگی باید توانایی بسیج کنندگی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه مقابله با تهاجم فرهنگی سومین وظیفه این سازمان تولید محتواست افزود: درحوزه تولید محتوا اعتقاد داریم که لازم است بسیار جدی تر از گذشته رسانه ها به ما کمک کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآورشد:با وجود اینکه در سطح بنیادین معارف و آموزه‌های دینی فوق العاده ای داریم، متاسفانه ما در تولید محتوا،توان تئوریزه کردن این مفاهیم بنیادی در سطح راهبردی و کاربردی را نداریم و در این حوزه ضعیف هستیم.
وی با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان ،برخی مهدهای قرآنی داریم که در شرایط فعلی دچار آسیب شده اند گفت:در این حوزه یکی از اقدامات ویژه تربیت مبلغ تخصصی خردسال است که سر فصل های آن نیز مشخص شده و تربیت مبلغ دانش آموزی بعد از مبلغ خردسال مد نظر قرار گرفته است.
حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه در حال حاضر تربیت مبلغ خردسال را با ۶۰ متقاضی آغازکرده‌ایم افزود: در این دوره ها ما کلید واژه ها را تعریف کرده‌ایم.
وی ادامه داد:یکی دیگر از اقداماتی که در حال پیگیری برای انجام آن هستیم این است که در هر مسجدی که امکان و ظرفیت لازم را دارد، یک مهد قرآن ویژه خردسالان راه اندازی کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به وجود دو هزار و۲۳۰ مسجد در سطح استان اظهارداشت: از آنجایی که محوریت و محل تولد انقلاب اسلامی در مسجد بوده است، محل رشد و ترویج انقلاب هم باید در مسجد باشد که متاسفانه در این زمینه غفلت کرده ایم.
وی با بیان اینکه تاسیس یک شهربازی سرپوشیده معارفی در دستور کار تبلیغات اسلامی استان مرکزی قراردارد گفت: فعالیت های عمرانی این شهربازی در حال انجام است و کودکان ۳ تا ۷ سال می توانند وارد این شهربازی شوندو در حین بازی کردن با اصول و عقاید شیعه آشنا شوند.
وی بااشاره به راه اندازی ستاد بحران های حوزوی برای مقابله با کرونا ویروس اظهارداشت: این ستاد ساماندهی طلبه جهادگر که قصد دارند دربحث های درمانی به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند را برعهده دارد.
حجت الاسلام عباسی، حضور روحانیون در کارگاه های تولید ماسک،بیمارستانها وحضور آنها در کنار بسیجیان برای ضد عفونی معابر را از اقدامات این ستاد برشمرد وافزود:یکی دیگر از اقدامات مهم این ستاد تشکیل قرارگاه حاج قاسم سلیمانی است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار و با ابتکار سازمان تبلیغات این قرارگاه راه اندازی شده است ادامه داد: این قراگاه توانسته بخوبی عمل کند و فضای مناسبی در میان دستگاه‌های استان ایجاد کند چراکه تقسیم کار انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه ریاست این قرارگاه به عهده آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک است گفت: دبیر قرارگاه رئیس اداره تبلیغات و مجری قرارگاه بسیجیان هستند و با این الگو در چهار محور، آموزش و پیشگیری ،خدمات درمانی وکمک های مومنانه به مردم خدمت می کنند و برای کسانی که آسیب دیده از کرونا هستند هم وظیفه ائمه جماعت این است که مدیر محله ها باشند وبه یاری این افراد بشتابند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ طلبه در استان به صورت شیفتی در بیمارستان به عنوان همراه بیمار می مانند یادآورشد:این اتفاق بی نظیر است و متاسفانه آنطور که باید در رسانه ها به آن پرداخته نشده است.
وی بابیان اینکه در هر محله مسجد مرکز اجرای این طرح است و ائمه جماعت مساجد مدیر اجرای طرح هستند گفت:تمامی کمک های مومنانه که جمع آوری می شود از طریق مساجد توزیع می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه درگذشته چنین موضوعی وجود نداشت و به صورت گسترده نهادها اقدام به توزیع این کمک ها می کردند گفت:در هفته آیندهً ۲۱ هزار بسته کمک‌های مومنانه در میان خانواده ها و محله هایی که بیشترین آسیب را از کرونا داشته‌اند، توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار