در آخرین روز از هفته تعاون چهار تعاونی جدید در شهر و روستاهای مهریز به بهره برداری رسید .
کد خبر: ۹۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 08 September 2015

به گزارش تابناک یزد،این تعاونی ها شامل مرکز مشاوره شغلی و کاریابی پژوهش ، شرکت تعاونی هزار پرنده ، تعاونی اعتماد آتیه و تعاونی نیاوش شهرستان مهریز است که به ترتیب در خصوص ثبت نام و ارائه مشاوره شغلی به کارجویان ، پرورش شتر مرغ ، انجام کلیه خدمات حسابداری ، اداری و بیمه ای و انجام خدمات ثبت تغییرات فعالیت می کنند .
برای اجرای این تعاونی ها در مجموع افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از شرکت تعاونی های جدید زمینه اشتغال 10 نفر فراهم شده است .
معاون تعاون مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت : 179 هزار نفر زن و مرد در شرکت های مختلف تعاونی این استان فعالیت دارند .
امیر یوسفی افزود : از این تعداد 29 هزار نفر بصورت مستقیم و 150 هزار نفر بقیه نیز بصورت غیر مستقیم در تعاونی ها فعالیت دارند .
وی ادامه داد: این افراد در بخش ها و گرایش های مختلف در سطح تعاونی ها در شهر یزد و 9 شهرستان تابعه استان به کارهای مختلف اشتغال دارند .
این مسوول خاطر نشان کرد: در سطح استان یزد پنج هزار و 700 تعاونی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و 170 آن فعال و بقیه غیر فعال هستند .
یوسفی علت اصلی غیر فعال بودن آنها را شامل مشکل مدیریتی ، نقدینگی و همچنین تعدادی نیز هنوز در شرف انجام فعالیت های جدی خود هستند .
وی هدف اصلی دولت در بخش تعاونی ها را جمع آوری سرمایه های خرد مردم و تشکیل آن رد قالب تعاونی های فراگیر با حضور و مشارکت همگان ذکر کرد .
معاون تعاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد اظهار داشت: اقبال مردم در سطح استان یزد برای تشکیل تعاونی های مختلف خوب است و دولت با جدیت از آن استقبال می کند .
یوسفی گفت: افراد در امور مختلف می توانند با تشکیل تعاونی ها به اشتغال و اقتصاد و تولید کشور و رفاه و آسایش دیگران کمک کنند .
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد . ک3
از 11 تا 17 شهریور ماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است .
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت دارای 360 شرکت تعاونی در بخش های مختلف است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار