استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: مدیرانی که توانایی لازم جهت بیان دستاوردهای خود و دولت از طریق خبرگزاری های رسمی، نشریات و مطبوعات استان را ندارند همواره از فضای مجازی واهمه دارند.
کد خبر: ۹۰۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 08 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی بزرگترین و مهلک ترین خطر و آسیب فضای مجازی را باج خواهی برخی کانال های خاص فضای مجازی از مدیران ناکارآمد و متخلف به منظور برتر اعلام کردن آنها از سوی این کانال ها عنوان کرد و یادآور شد: مدیران ضعیف به علت سهل انگاری در امور خود و نیز همچنین ترس از قرار گرفتن در مسیر انتقاد به برخی از این کانال ها متصل می شوند که البته این موضوع به شدت و سرعت تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

استاندار ایلام فضای مجازی را یک ظرفیت عنوان و تاکید کرد: البته باید به آسیب های آن نیز توجه کرد و آن را چارچوب دار کرد تا هر کسی با تشکیل یک کانال هرچه به ذهنش می رسد در این فضای بیکران رها نکند.

وی عدم نظارت بر انتشار مطالب خلاف واقع را یکی از آسیب های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات مشاهده می شود افرادی در قالب یک کانال هرجور دلشان می خواهد مطلب انتشار می دهند و در قبال آن مطالب پاسخگو نیستند و باید برای این آفت راه چاره ای اندیشید.

سلیمانی دشتکی جنگ روانی را سخت تر از جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: امروز دشمن که در همه برنامه های خود شکست خورده است، روی به جنگ روانی و ایجاد فضاسازی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه آورده که در اینجا نباید گذاشت آنها بر فضای مجازی تسلط پیدا کنند.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه فضای مجازی بصورت روزافزون در حال پیشروی است نباید از نشریات مکتوب غافل شویم و باید از این قشر حمایت شود.

استاندار ایلام گفت: جنگ روانی دشمن بسیار سخت تر از جنگ اقتصادی است و همه باید بپذیریم که دگرگونی عظیمی در سیستم رسانه ای جهان و کشور بوجود آمده است.

سلیمانی دشتکی افزود: در شرایط رسانه ای امروز باید لاجرم خود را با وضعیت جدید تطبیق دهیم چرا که شیوه خبررسانی از گذشته تا به امروز شاهد تحولات زیادی بوده و روش اطلاع رسانی از مکتوب به تصویر، فیلم و سپس فضای مجازی رسیده است.

وی یادآور شد: به دلیل پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در دنیا، حتی قبل از شیوع کرونا نیز فروش نشریات و روزنامه ها کمتر شده بود که نه تنها این موضوع نباید باعث شود که این قشر فراموش شود بلکه باید به این گروه از جامعه بیشتر توجه شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار