استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه شهر کرمانشاه و تعدادی از شهر‌های استان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند لذا برای شکست پیک این بیماری به همراهی و همکاری بیشتر مردم نیاز داریم.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 20 June 2020

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ مهندس هوشنگ بازوند در حاشيه برگزاري جلسه ستاد ملي مبارزه با كرونا كه به رياست دكتر روحاني رئيس جمهور برگزار شد و استانداران نيز به صورت ويدئو كنفرانس در اين جلسه حضور داشتند، اظهار داشت: براي استان هايي كه داراي شرايط وضعيت قرمز از بيماري كرونا هستند، مقرر شده كه اين استان ها داراي بعضي اختيارات باشند و با توجه به شرايط موجود پيشنهادات خود را به وزارت كشور ارسال كنند.

وي همچنين با اشاره به وضعيت بيماران كرونايي پس از بهبودي در جامعه تصريح كرد: فردي كه در جامعه مبتلا به بيماري كرونا مي شود متاسفانه شرايطي براي اين فرد در جامعه ايجاد مي شود كه اين فرد ديگر مانند قبل قابل پذيرش نيست و به نوعي طرد مي شود لذا براي از بين بردن اين شرايط، متخصصين دانشگاه علوم پزشكي بايد شرايط موجود را پس از بهبود بيماري براي مردم تشريح كنند.

وي بيان داشت: متخصصين دانشگاه علوم پزشكي با مصاحبه و حضور در صداوسيما مي توانند به تلطيف شرايط براي اطلاع رساني و آگاه سازي جامعه براي بهبوديافتگان از بيماري كرونا بپردازند كه اين افراد دوران نقاهت خود را طي كرداه اند و ديگر تهديدي از جانب آنان براي جامعه وجود ندارد.

بازوند همچنين با اشاره به شرايط حال حاضر شهر كرمانشاه ناشي از بيماري كرونا گفت: هفته گذشته از كارگروه ذيربط خواستيم كه موضوع تعطيلي دفاتر پيشخوان را بررسي كند و در حال حاضر با توجه به بررسي كارگروه ذيربط مبني بر لزوم تعطيلي اين دفاتر، اعضاي ستاد مقابله با كرونا استان نيز موافق اين تعطيلي به مدت 10 روز هستند كه اين موضوع را براي تصويب به وزارت كشور ارسال خواهيم كرد.

مقام عالي استان همچنين در خصوص فعاليت تالارهاي عروسي نيز بيان داشت: با توجه به ازدواج زوجين و همچنين با توجه به نزديك بودن ماه محرم و صفر، كميته نظارت موظف است كه فعاليت اين نوع تالارها را بررسي كند و چنانچه تالارهاي عروسي با ظرفيت 50 درصد و رعايت پروتكل هاي بهداشتي فعاليت داشته باشند فعاليت آنها مشكلي ندارد و مي توانند فعاليت داشته باشند.

استاندار كرمانشاه در ادامه به فعاليت مدارس براي سال تحصيلي جديد با توجه به مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا گفت: طبق مصوبه اين ستاد فعاليت مدارس از 15 شهريور ماه سالجاري شروع خواهد شد و در اين مدت پروتكل هايي مطرح مي شود كه همگي موظف به رعايت اين پروتكل ها هستيم.

وي در پايان سخنان خود با اشاره به درگيري استان كرمانشاه با بيماري كرونا بيان داشت: داريم به يك شرايط پيك مي رسيم و هم اكنون 417 نفر در استان بستري هستند و هر چند كه ظرفيت 800 نفر ظرفيت داريم اما عدد،  رقم بالايي است كه براي شكست اين پيك نيازمند همراهي و همكاري بيشتر مردم هستيم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار