در آخرین مواضع دلسوزانه نماینده ولی فقیه که کمک به رفع دغدغه ها و چالش های قشر ضعیف جامعه در آن موج می زند ،حجت الاسلام کریمی تبار در دیداربا مدیرکل امور مالیاتی استان ،صحبت های جالبی در خصوص ضرورت تغییر شیوه های اخذ مالیات بخش های فرودست جامعه مطرح نمودند.
کد خبر: ۸۶۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 09 June 2020

تابناک ایلام :: از روزی که روحانی تحصیل کرده روستایی تبار ایلامی با تلفیقی از تحصیلات فلسفی و آکادمیک ردای نمایندگی عالیترین مقام سیاسی ،اجرایی ومعنوی کشور را به دوش انداختند، با کنار زدن تمامی تشریفات زائد ودست وپاگیردر تضاد وتباین با مقام معنوی این جایگاه صفحه جدیدی از مدیریت عجین شده با تواضع ،ساده زیستی وفروتنی را در استان عرضه نمودند.

خصایص مبتنی بر اصول رفتاری همسو با جایگاه ولی فقیه که در کوتاه مدت توانست دیدگاه بخش عمده ای از افکار عمومی استان اعم از نیروهای همسو و  غیر همسو را با خود همراه نماید .موضوعی که می تواند بعنوان یک الگوی پذیرفته شده رفتاری به دیگر مناطق مختلف استان صادر ونتایج ملموس واثرگذاری را در شکل دهی گفتمان انقلابی مورد انتظار بخش اعظم جامعه بر جای بگذارد .

نماینده ولی فقیه در استان  در طول مدت ماموریت خود در جایگاه خطیر امامت جمعه با وجود عدم مسئولیت اجرایی در حوزه های مختلف اقتصادی وتوسعه ای ،با هم افزایی وهمراهی مسئولانه با مدیران اجرایی سیاسی استان گامهای موثری را در بهینه سازی امور منتج به تاثیرگذاری ملموس در زندگی فقیرانه مردم برداشته وهمین موضوع توانست در کوتاه مدت نیات صادقانه این روحانی مردمی را بر مردم استان عیان نماید .

عدم بی تفاوتی در اثرگذاری بحران کرونا بر اقتصاد قشر ضعیف وآسیب پذیر استان که با کلید زدن پویش همدلی بعنوان اولین تجربه در کشور همراه شد ،هزینه از اعتبار وجایگاه خود جهت جلب کمکهای مردمی به این پویش ،حضور دغدغه مندانه در نشستهای تخصصی توسعه ای که حتی در حوزه مسئولیتی ایشان قرار ندارد از جمله اقداماتی است که در این مدت توانست از وی چهره ای متمایز از سایر هم صنف هایش در نقاط مختلف استان  به نمایش بگذارد .

اگر چه این رسانه در مطالب دلسوزانه ای ورود ایشان به مسایل مهم مبتلا به در جامعه را بدلیل شکل گیری انتظارات در بخش های مختلف مردمی نظیر گرانی و تورم بدلیل اشکال جدی در ساختارهای اقتصادی را به مصلحت ندانسته و بدلیل عواقب ناشی از عدم اثربخشی ورود به این مقوله که می توانست تغییر نگاه به جایگاه متعالی ایشان را بدنبال داشته باشد ورود به این موضوع را در مطالبی کارشناسانه به مصلحت ندانسته اما در کل ورود به قلب ماجرا ولو با طعم انتقادی هرگز با روحیات دغدغه مندانه ومردم مدارانه نماینده ولی فقیه در استان منافات نخواهد داشت .

در آخرین مواضع دلسوزانه نماینده ولی فقیه که کمک به رفع دغدغه ها و چالش های قشر ضعیف جامعه در آن موج می زند ،حجت الاسلام کریمی تبار در دیداربا مدیرکل امور مالیاتی استان ،صحبت های جالبی در خصوص ضرورت تغییر شیوه های اخذ مالیات بخش های فرودست جامعه مطرح نمودند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با انتقاد از شرایط اخذ مالیات خطاب به کریمی مدیرکل جدید مالیاتی ایلام گفت: برخی از صنوف درآمدهای بالا و آن چنانی دارند اما متاسفانه کسی سراغ شان نمی رود یا از زیر مالیات در می روند، اما برخی دیگر همانند یک عمده فروش یا یک بازاری که درآمد ضعیفی دارد مرّ قانون برایش اجرا می شود که این قابل پسند نیست.

 کریمی تبار افزود : به عنوان نمونه یک استاد حق تدریسی در طول ترم چقدر حقوق می گیرد که بخواهد مالیات بدهد اگر می گویند طبق قانون  است اما آیا برای همه این گونه است ؟

وی بیان داشت :خلاءهای نظارتی وکنترلی باید برای همه یکسان شود،  متاسفانه درصد مالیاتی که در استان گرفته می شود با توجه به معیشت مردم و اقتصاد استان نسبت به کل کشور بالاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار