رئیس سازمان لیگ فوتبال:
تابناک: رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: باشگاههای استقلال و پرسپولیس برای خصوصی سازی باید از روشی که در مورد سپاهان پیاده کردیم استفاده کنند.
کد خبر: ۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ 27 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، مهدی تاج امروز جمعه، میهمان برنامه تلویزیونی "زنده رود" سیمای مرکز اصفهان بود. تاج در این گفتگو از آغاز فعالیت‌های باشگاهداری حرفه‌ای در اصفهان، نحوه خصوصی سازی باشگاههای فوتبال، کنترل هزینه‌ها و آغاز فعالیت سازمان لیگ در بحث اقتصاد مقاومتی صحبت کرد.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به فعالیت سیمان سپاهان در فوتبال اصفهان در دهه هفتاد گفت: پیش از حضور فولاد مبارکه، سیمان سپاهان حمایت فوتبال اصفهان در لیگ برتر را برعهده داشت. برای این تیم یک زمین در ورزشگاه بزرگ اصفهان خریدیم که زیرساخت‌ها را انجام دادیم و سرمایه گذاری خوبی شد، این زمین هنوز هم جزو اموال سپاهان هست. البته سیمان سپاهان مصر بود که نمی‌تواند ادامه بدهد، بنابراین زمانی که من معاون فروش صادرات فولاد بودم و جهانگیری استاندار اصفهان بود به سراغ فولاد مبارکه رفتیم.

تاج ادامه داد: آن زمان کارخانه فولاد مبارکه خود یک تیم داشت اما سپاهان را با این تیم ترکیب کردیم و تیم فولاد مبارکه سپاهان تشکیل شد که به یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ما تبدیل شده است، این تیم با حضور مستمر در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در جام باشگاههای آسیا کارنامه خوبی به جا گذاشته است. بازیکنان خوبی نیز در ابتدای فعالیت این تیم خریداری شد. لئون استپانیان و آرمناک پطروسیان خریدهای خوب این تیم بودند که من آنها را به اصفهان آوردم، سفیر ایران در ارمنستان آن زمان اصفهانی بود و کمک زیادی به ما کرد و این بازیکنان حدود ده، دوازده سال در لیگ ما حضور داشتند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه پیشنهادم برای فروش استقلال و پرسپولیس هم استفاده از همین شیوه است گفت: واگذاری باشگاههای خصوصی کوچک موفق نبوده است، اما این روش را باید برای باشگاههای کشور انجام داد. البته این واگذاری کار درستی است و در همه دنیا انجام می‌شوداما با یک شیب ملایم، مشکل ما این بود که ناگهانی وارد این قضیه شدیم و در آینده به مشکل برمی‌خوریم. بنابراین باید با دقت این اقدام انجام شود. به عنوان مثال می‌توانیم از ظرفیت ایران خودرو و باشگاه پیکان در این خصوص استفاده کنیم و همان کاری که در سپاهان انجام دادیم اینجا نیز پیاده کنیم.

تاج در خصوص اطلاعیه اخیر سازمان لیگ فوتبال در خصوص اقتصاد مقاومتی و برنامه‌هایی که در این زمینه باید انجام شود بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب در همه جای کشور یک مدل شده است که باید روی آن کار کنیم. بنابراین ما هم اطلاعیه داریم تا صاحب نظران اصلی در این مورد که این مدل اقتصادی در فوتبال چطور عملیاتی می‌شود برنامه های خود را ارائه کنند.

وی گفت: ما سال گذشته بحث کنترل هزینه ها را در فوتبال آغاز کردیم. ابتدا سقف قراردادها مطرح شد که ای.اف.سی آن را رد کرد اما بحث سقف هزینه باشگاهها مورد تأیید ای.اف.سی است و این روش را امسال در لیگ پیاده کردیم. سال گذشته بررسی کردیم و دیدیم باشگاههایی مثل استقلال و پرسپولیس پول زیادی دست مردم دارند و پرداخت بدهی‌ها مشکل است. هر مدیری می‌آید چک می‌دهد و مقدار زیادی بدهکاری ایجاد می‌کند و می‌رود، مدیر بعدی می‌آید و می‌گوید اینها را قبول ندارم. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باشگاهها باید توان سنجی شوند.
بنابراین سقف بودجه را برای هر تیم ۱۵ میلیارد و تیم‌های آسیایی ۱۸ میلیارد درنظر گرفتیم.
تاج ادامه داد: برای حل شدن مشکلات فوتبال باید ابتدای کار از تیم‌ها پرسید که چگونه می‌خواهند در فوتبال هزینه‌های خود را پرداخت کنند. این بر عهده کمیته مجوز صدور حرفه‌ای است که ابتدای امر بداند باشگاه چه منابع درآمدی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار