معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از برخورد جدی با کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 21 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شاهرخ یارویسی اظهار کرد: از اسفند سال گذشته و در پی شیوع کرونا، مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور را به طور جدی در سطح استان شروع کردیم.

وی با اشاره به پاک بودن دو شهرستان پاوه و سنقروکلیایی از نظرکشتار غیرمجاز دام و طیور، گفت: بجز این دو شهرستان در بقیه شهرستان ها مشکلات جدی داشتیم که خوشبختانه با تشدید برخوردها شاهد کاهش کشتار غیرمجاز دام و طیور هستیم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تداوم برخورد با کشتار غیرمجاز دام و طیور، گفت: امسال برخورد جدی با متخلفان این حوزه را در برنامه داریم.

یارویسی با درخواست از کرمانشاهیان برای مشارکت در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور، افزود: تا زمانی که این واحدها مشتری داشته باشند، برخورد با آنها نتیجه رضایت بخشی نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که با خرید از این مراکز بیماری را به خانه های خود می‌برند.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در سال گذشته برای نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی داشت و گفت: سال گذشته ۱۹۰ تن فرآورده خام دامی ناسالم در استان ضبط و امحاء شد.

وی با اشاره به انجام نزدیک ۹۶ هزار مورد بازدید از مراکز تهیه، تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان طی سال گذشته، گفت: در این بازدیدها ۸۳ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

یارویسی با اشاره به نظارت های مستمر دامپزشکی استان بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، از شهروندان خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار