رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی ۶ ماهه اول امسال، ۵۸۰ گردشگر سلامت وارد ستان کرمانشاه شده که درصد بسیار پایینی را از میزان جذب توریسم سلامت در کشور شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 31 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، محمودرضا مرادی در نشست هم‌اندیشی در خصوص ساماندهی وضعیت توریسم درمانیبرگزار شد، اظهار داشت: باید بر فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده در زمینه توریسم سلامت نظارت ویژه‌ای صورت گیرد و با ارائه خدمات با کیفیت و تعیین تعرفه‌های یکسان و مشخص موجبات رضایتمندی گردشگر سلامت در استان فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: همکاری مناسب میان شرکت‌های گردشگری سلامت و دانشگاه موجب می‌شود ضمن هدایت بیماران خارجی به مراکز ارائه دهنده خدمت، فعالیت واسطه‌گران نیز در این زمینه کنترل شود.

وی افزود: زمانی که گردشگر سلامت، باتوجه به جایگاه شاخص قطب پزشکی استان کرمانشاه و برخورداری از پزشکان متخصص و فوق تخصص و پیراپزشکان مجرب، این استان را به عنوان مقصد درمانی انتخاب می‌کند، باید با ارائه خدمات مطلوب تشخیصی درمانی، با رضایت کامل نیز استان را ترک کند.

مرادی گفت: تعامل دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مرتبط از جمله رسانه‌ها و میراث فرهنگی با محوریت استانداری کرمانشاه در جذب گردشگر سلامت در استان بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها و پزشکان نسبت به رعایت استاندارد در ارایه خدمت و پاسخگویی در خصوص تعرفه نهایی دریافت شده از بیماران خارجی مسؤول هستند، افزود: هرگونه دریافت خارج از تعرفه ممنوع است و بیمارستان‌ها نیز باید با شرکت‌های تسهیل‌گر گردشگری، برای فرآیند جذب بیمار و بستن قرارداد اقدام کنند.

این مسؤول تصریح کرد: براساس برآوردها از 55 هزار گردشگر سلامت که در 6 ماهه اول امسال وارد کشور شده سهم استان کرمانشاه 580 نفر بوده که درصد بسیار پایینی را از میزان جذب توریسم سلامت در کشور شامل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و امکانات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باید جذب توریسم سلامت در استان افزایش یابد و در جذب گردشگر سلامت، از شهرهای پیشگام در کشور شویم.

مرادی اظهار داشت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه توریسم آموزشی بسیار موفق عمل کرده است و پیشرفت و توسعه توریسم درمانی نیز رشد اقتصادی، توسعه و افزایش اعتبار و پیشرفت همه جانبه استان را به دنبال خواهد داشت.

*توریسم سلامت در کرمانشاه نیازمند ساماندهی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: قطعا توریسم سلامت در استان کرمانشاه نیازمند ساماندهی است و برای تقویت توریسم سلامت در استان لازم است که هم پروازها، هم اقامتگاه‌ها و هم نحوه مراجعه و معرفی بیمار به پزشکان و متخصصان را ساماندهی کنیم.

بهمن روشنی ادامه داد: علاوه بر این ضرورت دارد که هزینه‌های درمان نیز به شکل شفاف و کاملا روشن به بیمار اعلام شود تا بتواند براساس توان خود تصمیم‌گیری کند و نظارت‌های ویژه‌ای باید در این زمینه صورت گیرد.

گفتنی است، راه‌اندازی شرکت‌های تسهیل‌گر و خدمات‌رسان توریسم سلامت در استان و همکاری مستقیم آن‌ها با بیمارستان‌های مجهز به IPD، تلاش برای در اولویت قرار گرفتن حوزه توریسم درمانی توسط استانداری با توجه به رویداد گردشگری کرمانشاه 2020 و شناسایی پزشکان عمومی اقلیم کردستان و دعوت از آن‌ها برای بازدید از توانایی‌های کرمانشاه از مهمترین راهکارها در راستای جذب گردشگر سلامت در استان عنوان شد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار