مدیرعامل ‌آتش‌نشانی یزد خبر داد‌:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یزد با اشاره به ضرورت آموزش شهروندی در راستای جلوگیری از اطفای حریق گفت: از سوی شهرداری یزد، بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای خرید و تجهیز خودروهای آتش‌نشانی یزد اختصاص داده شد.
کد خبر: ۷۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 18 August 2015
به گزارش تابناک یزد، سید عباس میرشمسی، با بیان اینکه نجات جان انسان‌ها و اطفای حریق در حوادث مختلف از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان آتش نشانی در استان یزد است، اظهار داشت: خدمات امداد رسانی در شهر یزد، به دلیل توسعه و پیشرفت افقی، مستلزم رعایت شرایط ویژه‌ای در حوزه امداد رسانی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی یزد با اشاره به تراکم جمعیتی در مرکز استان یزد گفت: این سازمان تا کنون، علاوه بر شهر یزد نسبت به ارائه خدمات امدادی به شهرهای شاهدیه، حمیدیا، روستاهای بخش مرکزی و شهرک صنعتی خضرآباد، اقدام کرده است.

میرشمسی با اشاره به اهمیت و حساس بودن حریق در شهرک صنعتی خضرآباد به دلیل وجود مشتقات نفتی در این حوزه افزود: ارائه خدمات امدادی از سوی سازمان آتش نشانی یزد به منظور اطفای حریق در شهرک صنعتی مستلزم صرف وقت و هزینه بیشتری نسبت به سایر حریق‌ها در محدوده شهری است.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بحث ایمن سازی و جلوگیری از ریزش آوار در فعالیت‌های مختلف شهری در یزد تصریح کرد: آتش نشانی یزد به طور متوسط روزانه نسبت به ارائه خدمات امدادی به 14 مورد حریق و حادثه در شهر یزد و دیگر حوزه‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی یزد ارائه خدمات امدادی به 7 مورد ریزش آوار، با 3 نفر کشته، ارائه خدمات به 306 مورد حریق ضایعات و ارائه خدمات امدادی به 56 مورد حریق درخت، که به دلیل سهل انگاری همشهریان در شهر یزد رخ داده است را، از جمله اقدامات انجام شده سازمان آتش نشانی شهر یزد در 4 ماهه نخست امسال عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با پیمانکاران ساختمانی به عنوان اصلیترین عامل حریق ضایعات در شهر یزد، ادامه داد: در 4 ماهه نخست امسال، 1 هزار و 74 مأموریت امدادی توسط سازمان آتش نشانی شهر یزد انجام شده، که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر یزد، برگزاری جلسات آموزشی اطفای حریق در قالب اجرای طرح 30 شب، 30 مسجد برای اقشار مختلف جامعه، چاپ و توزیع برشورهای آموزشی و اجرای مانورهای آموزشی به منظور چگونگی استفاده از کپسول آتش نشانی را از جمله اقدامات آموزشی و تربیتی این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء ارائه خدمات امدادی در محدوده تحت پوشش سازمان آتش نشانی شهر یزد، اظهار داشت: 1 میلیارد و 100 میلیون تومان از سوی شهرداری یزد به منظور تجهیز و خرید خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین امدادی آتش نشانی یزد اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی یزد با بیان اینکه به زودی 6 خودروی مجهز به ناوگان آتش نشانی شهر یزد اضافه می‌شود گفت: تهیه و تجهیز 12 خودروی امدادی ویژه مأموریت‌های آتش نشانی، راه اندازی ایستگاه شماره 10 آزادشهردر هفته دولت و کلنگ زنی ایستگاه شماره 11 یزد، از جمله اقدامات در دستور کار سازمان آتش نشانی یزد است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار