مدیر کل بهزیستی
زهرا امینی مدیر کل بهزیستی از ایجاد مرکز و کلینیک طب سالمندی در آینده نزدیک خبرداد
کد خبر: ۷۸۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 24 September 2019

ایجاد اولین مرکز طب سالمندی استان مرکزی در آینده نزدیک

زهرا امینی مدیر کل بهزیستی با اشاره به جمعیت پیر استان مرکزی و رتبه اول سالمندی در کشور از افزایش جمعیت سالمندی خبر داد که تا سال ۲۰۳۰ جمعیت سالمندی کشور به ۳۰ درصد خواهد رسید.

وی همچنین افزود:شهرستان‌های تفرش و آشتیان بالا‌ترین درصد میزان سالمندی ۱۹/۸ درصد و شهرستان ساوه با کمترین میزان جمعیت سالمندی ۷/۸ درصد و شهر اراک نیز با ۱۰/۸ درصد رتبه‌های سالمندی استان را دارا هستند که باید در جهت ارتقآ وضعیت جسمی روحی روانی و اجتماعی سالمندان اقداماتی توسط دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی شاهد باشیم تابتوانیم سالمندی سالم را پشت سر بگذاریم.


امینی در خصوص در پیش بودن روز جهانی سالمند اول اکتبر مصادف با ۹ مهر گفت:روز جهانی سالمند فرصت مناسبی برای تکریم منزلت سالمندان و نمایشی از توانمندی‌ها و آموزش روش زندگی سالم و پویای آن‌ها است.

مدیر کل بهزیستی از برنامه‌های هفته سالمند در استان‌ها خبر داد وافزود:این برنامه‌ها شامل دیدار معاونین، مدیران از مراکز نگهداری سالمندان، انجمن‌های فعال در حوزه سالمندی، برگزاری مراسم نکوداشت بازنشستگان، برگزاری نشست با استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس جهت رفع نواقص و چالش‌های حوزه سالمندی، اجرای مسابقات مختلف در راستای ترویج سالمندی فعال و تشویق سالمندان در مشارکت‌های اجتماعی و همچنین برگزاری تور‌ها سیاحتی و زیارتی است.

زهرا امینی در ادامه از ایجاد مرکز و کلینیک طب سالمندی در آینده نزدیک خبرداد و گفت:در حال حاظر فعالیت‌ها و برنامه‌های آن در دست پیگیری است امیدواریم به نتیجه برسد و بتوانیم اولین مرکز طب سالمندی را در استان مرکزی کلید بزنیم.

سید احمد سجادی مدیر کل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری نیز درباره مرکز طب سالمندی گفت:این پروژه مدت کوتاهی است کلید خورده و بحث درمان و پیشگیری را دنبال می‌کند که حدود ۵ میلیارد تومان هزینه برای تکمیل تجهیزات آن لازم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار