رییس جمهور خبر داد:
رییس جمهور گفت: ۳۰۰ هزار اشتغال در زیر سایه فضای مجازی ایجاد شده و افزیش رقم اشتغال خالص با تولید و کار می‌تواند افزایش یابد.
کد خبر: ۷۴۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ 01 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، حسن روحانی عصر امروز در شورای اداری استان کرمانشاه گفت : دشمن به دنبال القای شرایط سخت در کشور است و در این زمینه تصورات واهی دارد ، این کشور و دولت متعلق به مردم است و دولت تمام تلاش خود را برا ی خدمت به مردم به کار می‌گیرد.
رئیس جمهور تاکید کرد : دشمنان نظام ما را وارد یک جنگ بزرگ اقتصادی و روانی کرده‌اند و مردم هم می‌دانند که دولت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران آغازگر این جنگ اقتصادی نبوده‌اند ، ما در برابر ۶ قدرت جهانی تنها بودیم اما پیروز شدیم و دشمنان سرسخت ما هم اذعان می‌کنند که کلاه سرشان رفته است ، اروپایی‌ها هم به بسیاری از تعهداتشان تنها عمل نکردند؛ تمام این ۶ کشور و آمریکا در رأس آنها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و حالا آمده‌اند توطئه ای علیه ایران طراحی کرده‌اند که ما در مسائل دفاعی و فناوری پیشرفته در چهارچوبی که آنها می‌گویند حرکت کنیم.

روحانی در ادامه گفت: ما همانگونه که در دوران جنگ تحمیلی اجازه ندادیم یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار گیرد و با پیروزی از آن روزها عبور کردیم، امروز هم با وحدت و همدلی از این روزها با پیروزی عبور خواهیم کرد.

روحانی افزود : قرارداد برجام در ۲۶ دی ۹۴ امضا شده است و در این توافق ما نقض توافق نکرده‌ایم و آژانس اعلام می‌کند که ایران پای تمام تعهداتش ایستاده و مردم باید بدانند آمریکایی‌ها تمام تعهداتشان را زیر پا گذاشته‌اند و نه تنها ایران برای تمام دنیا مشکل ایجاد کرده‌اند ، آمریکایی‌ها از لحاظ سیاسی و اقناع افکار عمومی در دنیا شکست خورده‌اند اما در زمینه اقتصادی ممکن است فشار را بر مردم افزایش دهند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد : ما برای توانمندی دفاعیمان از کسی اجازه نمی‌گیریم و آنچه که دشمنان می‌گویند برای یک ایرانی غیور پذیرفتنی نیست و مردم ما در برابر یاوه گویی و زورگویی باید بایستند و راه دیگری جز ایستادگی نداریم و در این راستا توقعتمان را با شرایط کشور باید تطبیق دهیم و تلاشمان را باید مضاعف کنیم، همچنین اتحادمان باید بیشتر از پیش باشد.

وی افزود: سال گذشته ۴۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و امسال هم با این شرایط می‌توان بیش از این میزان صادرات داشته باشیم و از همه تدبیر و استعدادمان باید استفاده کنیم تا کشور را در مسیر درست قرار دهیم ، اگر صادرات غیرنفتی افزایش یابد حتی اگر دشمن تحریم نفتی را افزایش دهد و بخشی از درآمد نفتی ما کاهش یابد ما می‌توانیم این موضوع را جبران کنیم، اما باید جلوی هدررفت ارز را هم بگیریم که قاچاق از مهمترین راه‌های آن است.

روحانی گفت:در سال ۹۷ توانستیم بزرگترین پالایشگاه بنزین خاورمیانه را افتتاح کنیم ودر بنزین و گازوئیل خودکفا شدیم ، در یک روز در پارس جنوبی ۶ فاز را افتتاح کردیم یعنی ملت در مسیر تولید است و اکنون باید با قدرت در صحنه باشیم و اگر متحد حرکت کنیم خداوند ما را پیروز می‌کند.

وی افزود : کرمانشاهی‌ها در طول دو سال اخیر بعد از زلزله بسیار شدید شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و در بازسازی‌ها هم کار بزرگ و عظیمی صورت گرفته است ، در زلزله نیروهای مسلح و امدادی، مردم ، بزرگان ، دولتی‌ها و نمایندگان مجلس در کنار هم بودیم و اگر این همدلی و کمک‌ها نبود دولت به تنهایی نمی‌توانست این کار را انجام دهد و جای افتخار دارد که ۲۹ هزار واحد ساختیم و ۶۶ هزار واحد را نیز تعمیر کردیم.

ریس جمهور خاطرنشان کرد : یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم تلاش در زمینه راه و راه‌آهن است و سال گذشته شاهد اتصال همدان، کرمانشاه و رشت به راه‌آهن بودیم که کار عظیمی در سالهای بعد از انقلاب بود.

ایشان بیان داشتند : طرح گرمسیری را در سال ۸۲ تصویب کردیم و از آغاز دولت یکی از پروژه‌هایی که به صورت منظم پیگیر بودم طرح توسعه غرب کشور در قالب این طرح بود که امروز این طرح بزرگ را افتتاح کردیم ، ما در این استان ۸ میلیارد دلار هزینه کرده ایم که این هزینه موجب تحول استان شده و خواهد شد ، استعداد بسیار بزرگی در این استان از لحاظ کشاورزی و صنعت وجود دارد ، وقتی به خط ریلی سراسری وصل است می‌تواند زمینه ساز تحولی بزرگ باشد و استععدادهای گردشگری هم می‌تواند اشتغال استان را متحول کند.

روحانی بیان داشت: در روز کارگر دولت به مسئله کارگری توجه دارد هرچند برخی واحدها غیرفعال و برخی با نیمی از ظرفیت کار می‌کنند اما امسال که سال رونق تولید است باید تمام توانمان را در زمینه بکار گیریم. رئیس جمهور در پایان درخصوص خسارت‌های ناشی از سیل گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها می‌خواهیم که بسیار سنگین است اما از این بحران عبور خواهیم کرد و طبق برنامه‌ریزی های انجام شده امیدواریم خانه‌های مردم تعمیر و ساخته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار