مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برنامه هفته معلم با هدف نهادینه کردن فرهنگ تقدیر از معلمان از سوی دانش آموزان، خانواده ها و مسئولان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 01 May 2019

عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته معلم با هدف نهادینه کردن فرهنگ تقدیر و تشکر در بین دانش آموزان از معلم به صورت دانش آموز محوری برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های این هفته از ۱۲ اردیبهشت و با تجلیل از یکصد و ۲۴ خانواده شهید فرهنگی استان با اجرای دانش آموزان آغاز می‌شود و در ادامه گروه‌های مختلف شامل کارمندان ادارات، فرماندارن، شهرداران اولیای دانش آموزان با حضور در کلیه مدارس استان در کلاس درس و در کنار دانش آموز از معلمان تقدیر و تشکر می‌کنند.

دانافر با بیان اینکه حدود ۱۶ هزار فرهنگی در استان مشغول به کار هستند و بیش از هزار نفر از آن‌ها قاری و حافظ قرآن هستند، گفت: برای پررنگ کردن فرهنگ قرآن مسابقات قرآنی ویژه فرهنگیان در دارالقرآن امام موسی کاظم و با حضور برگزیدگان منطقه‌ای برگزار می‌شود و همچنین کاروان قرآنی حاج حسن دانش با حضور قاریان برفرهنگی برجسته از شروع هفته معلم تا پایان ماه مبارک رمضان در مدارس حضور پیدا کرده جز خوانی قرآن را درمدارس مختلف انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از بخش توانایی‌های معلمان توانایی در زمینه ایجاد و خلق فرصت‌های یادگیری است در همین راستا جشنواره بازی‌های فکری با حضور معلمانی که بازی‌های فکری جدیدی برای آموزش دروس طراحی کرده اند برگزار می شود علاوه بر اینکه معلمان از نقش سنتی برای انتقال دروس به دانش آموزان فاصله می گیرند به سایر همکاران هم فرصتی برای طراحی روش‌های تدریس جدید می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش تاکید کرد: در جهت تجلیل از فرهنگیان پیشکسوت برنامه‌های از سوی سازمان‌های مردم نهاد طراحی شده که افرادی که موفقیت‌های در تحصیل کسب کرده اند مانند مسئولان، پزشکان و مهندسان با حضور در منازل معلمان از آن‌ها تقدیر به عمل آورده و همچنین به صورت هفتگی در طول سال عیادت از ایثارگران، پیشکسوتان و خانواده فرهنگیان انجام می‌شود.

دانافر برگزاری شب شعر، نواختن زنگ سپاس با حضور مسئولان و تجلیل از استاد شاخص فرهنگی جناب آقای استاد قلم سیاه برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار