مدير كل بنياد شهيد يزد خبر داد؛
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره وجود قريب 10 هزار جانباز در اين استان، برنامه‌هاي هفته جانباز در استان را تشريح كرد.
کد خبر: ۷۳۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 09 April 2019

«احمد ابراهیمی» امروز در آستانه ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز در جمع خبرنگاران، جانبازان را شهدای زنده‌ی تاریخ خواند و تصریح کرد: جانبازان به پیروی از خط روشن شهدای کربلا، در راه اسلام و برای حفظ حریم ولایت و دفاع از وطن در عرصه‌های مختلف فداکاری کردند تا موجب بالندگی و رشد كشور شوند.

وي در ادامه تعداد جانبازان فعلي استان يزد را 9 هزار و 685 نفر اعلام كرد و گفت: 6038 جانباز از اين تعداد در گروه جانبازان 5 تا 24 درصد و 3064 نفر در گروه جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۴۱۰ جانباز در گروه ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۷۳ جانباز نیز در گروه جانبازان بالاي 70 درصد هستند.

ابراهیمی تعداد آزادگان استان را 752 نفر خواند و با بيان اين كه تمام آزادگان استان جزو جانبازان انقلاب هستند، اظهار کرد: در این میان 21 نفر را بانوان جانباز تشکیل می‌دهند که در حوادث مختلف اعم تروریستی، انقلاب و بمباران‌ها بخشي از اعضاي بدن خود را در راه اسلام و انقلاب از دست دادند.

وي همچنين اعلام كرد: تاكنون 66 نفر از جانبازان استان به درجه‌ی رفیع شهادت نائل شدند که این جانبازان در گروه جانبازان بالاي 70 درصد بوده‌اند.

وی تعداد جانبازان شیمیایی استان را نيز 1387 نفر ذكر كرد و افزود: 2450 نفر از جانبازان استان نيز در گروه جانبازان اعصاب و روان و 25 نفر نيز جانبازان نخاعی هستند.

به گفته‌ي اين مسئول، جامه آماري نخبگان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان را 397 نفر شامل مي‌شوند كه ۸۱ درصد از آنها در گروه جانبازان و آزادگان قرار دارند كه بیشتر داراي مدارج دکتری در رشته‌هاي مختلف اعم از پزشكي و غيرپزشكي هستند و ۱۹ درصد از این تعداد نیز فرزندان و همسران شهدا هستند.

ابراهیمی در بخشي از سخنانش در رابطه با عملیات عمرانی آسایشگاه جانبازان، گفت: نقشه‌ها و طرح‌های ویژه آسایشگاه جانبازان با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری تهیه شده و در آینده‌ای نزدیک این آسایشگاه برای جانبازان آماده خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید استان در ادامه نيز به تشريح برنامه‌های مختص هفته جانباز پرداخت و گفت: تمام شهرستان‌هاي يزد از ۱۹ تا ۲۳ فروردین میزبان برگزاری جشن‌های ويژه جانبازان و خانواده‌هایشان هستند كه در روز چهارشنبه همين هفته نيز جشن گرامیداشت جانبازان بالای 25 درصد در سالن تربیت معلم شهر يزد برگزار می‌شود.

ابراهیمی همچنين از برگزاری همایش تجلیل از جانبازان ضايعه نخاعی به عنوان یکی از دیگر برنامه‌های این هفته یاد کرد و گفت: دیدار با جانبازان، اعزام پیام‌آوران آموزش‌دیده‌ ایثار به مدارس که شامل ۱۰۰ جانباز و فرزندان آنها هستند، عیادت از جانبازان در بیمارستان‌ها و میزبانی از همایش عمومي دوچرخه‌سواری از دیگر برنامه‌های هفته جانباز است.

وی از اجرای طرح سراسری «علمداران حماسه» در استان يزد نيز خبر داد و در ادامه از طرح‌های پایش سلامت جانبازان، تجلیل از طلاب شاهد و ایثارگر، تجلیل از مدیران جانباز استان و شهرستان به عنوان برنامه‌های دیگر این هفته یاد کرد.

ابراهيمي در پايان نيز خواستار هم‌افزایی قشر فرهنگی به ویژه صدا و سیما در تقدیر و بزرگداشت و توجه به قشر جانباز و ايثارگر شد و افزود: علاوه بر رونمایی از نرم‌افزار جامع شهدا که شامل مجموعه خاطرات و وصیت‌نامه‌های شهداست، در تلاش براي گردآوري مجموعه‌ ايثارگري جانبازان استان نيز هستيم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار