رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اينكه ارائه خدمات به مصدومان سيل زده كاملا رايگان بود، كل هزينه درمان سيل زدگان را يك ميليارد و نيم اعلام كرد .
کد خبر: ۷۳۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 08 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دكتر علي بهادر دوشنبه ١٩ فروردين در يك كنفرانس خبري با اشاره به حادثه اخیر وقوع سیلاب در شیراز، افزود: متاسفانه در این حادثه ۱۵۶ نفر مصدوم شدند که تعداد زیادی به صورت سرپایی در محل درمان شدند و هم‌اکنون تعداد ۵ نفر از حادثه دیدگان در مراکز درمانی فارس بستری و تحت درمان هستند .

وي همچنين از معرفی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعنوان مُعین استان خوزستان خبر داد و افزود: تمام مراکز درمانی فارس برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان سیل کشور از جمله لرستان و خوزستان آمادگي دارند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجددا خاطرنشان كرد كه ارتباط با دانشگاه‌‌‌‌هاي لرستان و خوزستان برقرار شده و به تيم‌هاي اضطراري اعلام آمادگي براي ارائه خدمات درماني كرده‌ايم اما تاكنون اعلام نيازي براي اعزام پزشك و پرستار نشده است .

بهادر ادامه داد: سناريوهاي مختلف پيش از بروز سيل توسط بيمارستان‌ها پيش‌بيني شده بود و مراكز پشتيبان نيز مشخص شده بودند .

وي همچنين عنوان كرد كه تعداد زيادي از ١٥٦ مصدوم سيل زده شيراز در بيمارستان شهيد رجايي، نمازي و تعدادي هم در بيمارستان شهيد فقيهي تحت مراقبت درماني قرار گرفتند .

به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز، ضربه به شكم، خفگي و غرق شدگي از عمده‌ترين موارد مصدوميت سيل زدگان بود .

بهادر يادآور شد: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي پس از حضور در شيراز و بازديد از بيمارستان‌ها و عيادت از مجروحان از خدمات رساني اين دانشگاه به سيل زدگان تقدير كرد .

وي با بيان اينكه ارائه خدمات به مصدومان سيل زده كاملا رايگان بود، كل هزينه درمان سيل زدگان را يك ميليارد و نيم اعلام كرد .

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز همچنين بيان كرد كه ارائه خدمات به اتباع بيگانه سيل زده در شيراز به ويژه منطقه سعدي همانند ديگر بيماران بوده است .

بهادر يادآور شد: سال‌هاست كه خدمات درماني به اتباع بيگانه در استان فارس ارائه مي‌شود در حالي‌كه بيمه هم ندارند اما در بخشي از مراحل درمان آنها تخفيف‌هايي نیز اعمال مي‌شود .

وي ضمن انتقاد از تعطيل شدن كشور به مدت ١٧ روز، گفت: طبيعي است كه با تعطيلي سراسري شاهد شلوغي جاده‌ها و افزايش مرگ و مير باشيم .

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: معقولانه است كه كشور به دو قسمت سردسير و گرمسير تقسيم شود و اعمال مسافرت‌ها هم با لحاظ اقليم در دستور كار قرار گيرد .

بهادر همچنين با بيان اينكه بيمارستان‌‌‌ها و ستاد سفرهاي نوروزي پزشكي در ايام نورز فعال بودند، تاكيد كرد كه سيستم پزشكي هميشه آماده حوادث است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار