رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري یزد ضمن اشاره به تجهيز تمام ايستگاه‌هاي اتوبوس شهري به سايبان در سال جاري، از جایگزینی مینی‌بوس‌ به جای اتوبوس در برخي مسيرهاي شهر يزد براساس نياز ترافيكي معابر خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 07 April 2019

«محمدرضا شفیعی» به برنامه‌های سال 98 اين سازمان اشاره و اظهار کرد: بنا بر نیاز ترافیکی شهر یزد به جایگزینی مینی‌بوس‌ به جای اتوبوس، بر طبق مصوبه‌ی شورای شهر یزد در برخي مسيرهاي كم مسافر شاهد اجراي اين مصوبه خواهيم بود.

وی در ابن باره افزود: بر همین اساس نيز 15 دستگاه مینی‌بوس تاكنون خریداری و آماده به کارگیری شده و اين در حالي است بر طبق بررسي‌ها اين طرح در 58 مسیر كه هر كدام نيازمند پنج دستگاه مینی‌بوس هستند، بايست اجرايي شود.

این مسئول در رابطه با جانمايي برخي ایستگاه‌هاي اتوبوس و تجهيز ايستگاه‌ها به سايبان نيز تصریح کرد: 1600 محل براي اين منظور در نظر گرفته شده که نصب سایبان آن‌ها نيز در سال جاری اجرايي خواهد شد.

وی گريزي به عملكرد اين سازمان در تعطيلات نوروز زد و اعلام كرد: هر چند حمل و نقل در نوروز امسال شاهد تغییر چنداني نسبت به پارسال نبود اما به دلیل استقبال مناسب از اتوبوس‌های گردشگری در نوروز سال گذشته، امسال نيز این اتوبوس‌ها در محورهای گردشگری شهر يزد به حرکت درآمدند و به شهروندان و مسافران نوروزي خدمات ارائه كردند.

وی خاطرنشان كرد: در هر يك از اين اتوبوس‌هاي گردشگری، یک فرد به عنوان راهنمای گردشگری نیز به صورت رایگان به مسافران خدمات گردشگری ارائه کرد.

شفیعی از فعالیت دو دستگاه اتوبوس در مسير پارک کوهستان تا بافت تاریخی و بلعكس در راستای تسهیل بازدید مهمانان نوروزی شهر یزد به ویژه آنهايي که در پارک کوهستان اسکان داشتند نیز یاد کرد و گفت: با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی یزد، نمایی از بافت قدیم و کوچه بازارها و چهارسوق را در اتوبوس‌هایی که به منظور بازدید گردشگران طراحی شده بود، ایجاد کرده بوديم و علاوه بر اين نيز دو دستگاه اتوبوس ديگر را نیز با استفاده از نمادهاي شهر یزد آراسته و در محورهای گردشگری به کار گرفته بوديم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار