مدیرعامل جمعیت هلال مازندران از ارائه خدمات این احمر جمعیت به بیش 600هزار نفر گردشگرنوروزی خبرداد.
کد خبر: ۷۳۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 03 April 2019

 مجتبی اکبری طی گفت و گویی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در24 اسفند97 تا روز سیزدهم فروردین 98 ، ششصد هزار نفراز خدمات طرح های نوروزی هلال احمر استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی هلال احمراستان در حوزه امدادونجات گفت: در این مدت عوامل امدادی استان موفق شدند ضمن اجرای 525عملیات امدادی به بیش 15هزارنفر از مصدومان حوادث جاده‌ای، کوهستان و مراجعین حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات خدمات لازم را ارائه کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: ارائه خدمات امدادی به 95 حادثه جاده ای ،41حادثه شهری ،336 مراجعه حضوری ،45حادثه متفرقه ، خدمات درمان سرپایی به هزارو 155 نفر و انتقال 110 نفر از مصدومان به مراکز درمانی و همچنین ارائه خدمات اسکان اضطراری به 555 نفر از جمله خدمات امدادی به متاثرین از سوانح مختلف بوده است.

وی گفت: در این عملیات‌ها 680 تیم امدادی متشکل از دوهزارو500امدادگر و نجات‌گر با بکارگیری 336دستگاه آمبولانس و سایر خودروهای امدادی مشارکت داشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین از خدمت رسانی این جمعیت به بیش از 600 هزار نفر از گردشگران نوروزی درقالب طرح ایمنی و سلامت مسافران خبر داد.

اکبری اظهار داشت: در این مدت بیش از 63هزار نفر با مراجعه به ایستگاههای سلامت،22هزار نفر با مراجعه خیمه های نماز،30هزارنفر با مراجعه به فضای دوستدار کودک و همچنین 6هزارنفر نیز در قالب طرح سحاب از خدمات لازم برخوردار شدند.

اکبری گفت: در این مدت حدود 500هزار بسته فرهنگی و بروشورهای اطلاع رسانی نیز توزیع شد.

این مسوول ادامه داد:در حوزه داوطلبان نیز امسال تلاشهای بسیار ارزشمندی در دست اقدام است که تهیه و توزیع 3هزاربسته معیشتی حمایتی با بهره وری 8 هزار نفر به ارزش سه میلیارد و700میلیون ریال از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح نیابت با مشارکت 186داوطلب و بهره وری 386نفر و همچنین اجرای طرح ملی خدمات داوطلبانه با مشارکت دوهزارو200نفر داوطلب و بهره وری 21 هزار نفر از دیگر اقدامات حوزه داوطلبان هلال احمراستان درایام نوروز بوده است.

اکبری گفت: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح های نوروزی با تجهیز 102 پایگاه امدادونجات و پست ایمنی و سلامت به میهمانان ومسافرین نوروزی خدمت رسانی خواهد نمود تا شرایط مطلوبی را برای آرامش و سفر ایمن در سطح استان فراهم نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در همین زمینه افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر پایگاههای ثابت ،۷۵پست سیار موتوری ،یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت دارند تا به فوریت های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

اکبری ادامه داد: در طرح نوروزی امسال حدود سه هزار نفراز امدادگر ان،جوانان و داوطلبان جمعیت استان حضور فعال دارند.

این مسوول گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی بکارگیری می شوند، تا خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

اکبری تصریح کرد: طراحی ربات تلگرامی رسام (راهنمای سفرایمن مازندران) و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت پاسخگویی سریع به نیازهای امدادی گردشگران در هرمکان و زمان و همچنین فعالیت سامانه ارتباطی ۱۱۲ ندای امداد که بصورت شبانه روزی فعال است و استفاده از تیم سحاب(سامانه حرکتهای امدادی بشردوستانه) از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی مطلوب به مسافرین نوروزی است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار