کد خبر: ۱۱۶۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸ 27 April 2024

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل پست استان مازندران محسن بخشی در مصاحبه با روابط عمومی پست مازندران، با اشاره به اینکه خطوط ارتباطی به اندازه خوبی در سطح استان ایجاد شده و پست به عنوان تکمیل شدن این چرخه فعال است‌، گفت:

رسالت امروز پست حمایت از تولید و کسب و کارهای اینترنتی است‌.
کسب و کارها می توانند با پست فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند که منجر به توسعه اقتصادی در نقاط دور و نزدیک کشور می شود.
مدیرکل پست استان افزود: پست با این برنامه مشکل بازار تولیدکنندگان سطوح مختلف را با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در راستای توسعه اقتصادی برای کسب و کار اینترنتی فراهم می‌کند.
به گفته وی، مرکز نوآوری محوریت این اقدام پست را برعهده دارد و تاکنون حدود 1 شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری مازندران عضو شدند .
بخشی مدیر کل پست مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه، سال گذشته 6418940 مرسوله از مردم استان مازندران در سال 1402 دریافت و در سطح کشور توزیع شد، گفت:8316170مرسوله نیز وارد پست مازندران شد و میان گیرندگان توزیع شد.
وی افزود : ۱۸۰۰۰۰۰ مکان شهری و ۱۵۸۰۰۰۰ مکان روستایی ثبت‌شده پستی در استان مازندران وجود دارد که تولیدکنندگان می توانند از این ظرفیت برای بازاریابی و فروش بهره‌برداری کند.
به گفته وی، نیاز داریم شهرداران و دهیاران در نصب پلاک مکان‌محور همکاری و همیاری لازم را انجام دهند اما به دلیل نداشتن نقشه جامع شهری و روستایی و تامین اعتبار اجرای این طرح در استان کم فروغ است. در واقع بواسطه بارکد پستی می تواند قاچاق کالا را حذف کرد چون با این بارکد مبدا تا مقصد قابل کنترل است در واقع پست در حوزه های مختلف می تواند در اقتصاد کشور تاثیربسزایی داشته باشد.
55شهر استان ژئوکد شده‌اند مدیرکل درباره برنامه هم‌کدسازی و رفع تفاوت آدرس پستی میان دستگاه‌های مختلف عنوان کرد: «جی‌نف یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و متولی آن شرکت ملی پست است. پروژه جی‌نف در 55 شهر استان انجام شده و این شهرها ژئوکد شد‌ه‌اند و در 14درصد باقی‌مانده به خاطر تغییر آدرس‌ها و ساخت‌وسازها و به خاطر خیابان‌های جدیدی که ساخته شده این مغایرت وجود دارد.»و نصب پلاک کدپستی qrدر4شهر و 175 روستا درحال امارگیری و نصب پلاک کدپستی هوشمند qrدرحال بهربرداری می باشد .
او با تأکید بر اینکه این به‌روزرسانی باید دائم انجام شود، ابراز تأسف کرد که به‌ خاطر منابع بودجه‌ای از سال ۱۳۹۷ تا به الان بحث بهنگام‌سازی نداشتیم و اطلاعات و آماری از سال ۱۳۹۷ به‌روز نشده و باید تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل شود.
پست رقیب بخش خصوصی نیست مدیرکل پست در حاشیه این نشست گفت پست خود را رقیب شرکت‌های بخش خصوصی نمی‌داند و این شرکت‌ها می‌توانند از زیرساخت‌های پست جهت خدمات‌دهی به مردم استفاده کنند و در حال حاضر نیز چنین ارتباطی میان بخش خصوصی و پست استان برقرار است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار