نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق آمار بدست آمده عامل اصلی از بین رفتن سرمایه‌های ملی آتش‌سوری در جنگل‌ها است.
کد خبر: ۷۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 05 August 2015
به گزارش تابناک یزدجنگل‌ها نیازمند حمایت جدی مجلسی‌هاعباس صلاحی نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: با توجه به ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب جنگل‌ها توسط افراد سودجو، منابع طبیعی روبه تخریب است، و باید به ساخت و سازها توجه شود زیرا آمارها نشان از تخرب جنگل‌ها توسط آتش‌سوزی و قطع دارد.

*ساخت و سازها در حریم جنگل‌های غیر قانونی است!

صلاحی با اشاره به ساخت و سازهای غیر قانونی در جنگل‌ها گفت: قسمت زیادی از این سرمایه‌ ملی در کشور به برج و ساختمان‌‌های بلند تبدیل شده است و اگر تخریب جنگل‌ها به همین روش ادامه پیدا کند تمام جنگل‌ها به کویر و بیان تبدیل می‌شود.

*منابع طبیعی سرمایه ملی برای نسل‌های بعدی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر حفظ و نگهداری جنگل‌ها برای نسل آینده تصریح کرد: با استفاده درست از این سرمایه ملی می‌توان آن را برای نسل‌های بعد حفظ کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه آتش سوزی در جنگل‌های کشور به موضوعی روزمره و عادی تبدیل شده است و به علت نبود امکانات و تجهیزات در مهار آتش‌سوزی بعضی از افراد در هنگام مواجه با آتش با بیل و سطل های آب به مهار آن می پردازند.

صلاحی در ادامه با انتقاد از عمدی بودن بعضی از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع گفت: وقتی این ثروت ملی بر اثر دعواهای قبیله‌ای سوزانده می‌شود نشان ازاین است که مردم در حفظات از جنگل‌ها فرهنگ درستی نداشته و محیط زیست را به خوبی درک نکرده‌اند.

نماینده مردم تفرش در ادامه بیان کرد: من معتقدم باید یک کمیته به نام (پلیس جنگل) تشکیل شود که در مناطق متخلف از قطع بی‌وریه درختان جلوگیری شود.

صلاحی بیان کرد: همانطوری که محیط بانان از شکار بی‌رویه حیوانات جلوگیری می‌کنند، پلیس جنگل هم بعد از تشکیل باید محافظ منابع طبیعی و جنگل‌ها باشند.

باشگاه خبرنگاران؛ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با اشاره به اینکه همه ما مسئولان و مردم مسئول این سرمایه ملی هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری سازمان جهادکشاورزی قوه قضائیه، سازمان جنگل‌ها و مراتع ، حمایت و حفاظت بیشتری از مراتع و جنگل ها صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار