معاون استاندار يزد:
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد شناخت كافي از محيط پيرامون را زيربناي مديريت بحران دانست و گفت: تقويت مهارت، اطلاعات و تجهيزات ارائه خدمات را در زمان حوادث ناگهاني و بحران تسهيل مي‌كند.
کد خبر: ۷۲۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 03 March 2019

«محسن صادقيان» در آيين اختتاميه دومين دوره آموزشي مديريت بحران(مبشر) ويژه مديران شهرستان هاي استان با موضوع سيل و زلزله گفت: دانش و تجربه از ضرورت هاي فعاليت در عصر حاضر است و ما امروز به مديران و همكاراني نياز داريم كه اطلاعات و مهارت كافي براي مديريت استان به ويژه در زمان بحران را داشته باشند.

وي با قدرداني از برگزار كنندگان اين دوره آموزشي بيان كرد: مديران ميداني و عملياتي مي توانند در برنامه هاي پيش رو و اتفاقات احتمالي با كيفيت مناسب تصميم سازي و خدمات ارائه نمايند و لازم است در كنار آموزش بروزرساني اطلاعات و بازآموزي مهارت ها نيز مورد توجه قرار گيرد زيرا اين امر مي تواند در زمان بحران بسيار موثر واقع شود.

صادقيان افزود: در كنار ارتقا توان مديريتي و مهارتي نيازمند امكانات ، تجهيزات و نيروي انساني مناسب نيز هستيم كه در زمان بحران بتوانيم خدمات را به موقع و در شكلي رضايت بخش ارائه كنيم زيرا موقعيت جغرافيايي و ارتباطي يزد ايجاب مي كند به ويژه در مديريت ترافيكي و رويارويي با موضوع ريزگردها آمادگي موثر وجود داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط شهرها و روستاهاي استان ، خشتي بودن بافت تاريخي و قديمي و وجود بخشي از بافت فرسوده و ناكارآمد در مواقع بحران با چالش هاي متعددي روبه رو مي شويم كه شناخت كافي و تهيه بانك اطلاعاتي از فضاي پيرامون و تجهيزات دستگاه هاي مختلف مي تواند در ايجاد هم افزايي براي مديريت اين موضوعات اثرات مثبتي به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد اظهار كرد: بانك اطلاعاتي در خصوص مسيرهاي ارتباطي و راه‌ها، محلات شهري و روستايي بر بستر فناوري اطلاعات با محوريت سازمان فاواي شهرداري در دستور كار قرار گيرد زيرا امروز شهر يزد 700 هكتار بافت تاريخي و نزديك 3هزار هكتار بافت فرسوده و ناكارآمد دارد و اگر اتفاقي رخ دهد ميزان اطلاعات از مناطق مختلف،معابر ،دسترسي ها،موضوعات جمعيتي و سكونتي در خدمات رساني اثر مستقيم دارد.

صادقيان ادامه داد: بازآفريني شهري و نوسازي ناوگان حمل و نقل از مباحث مورد تاكيد رياست محترم جمهوري براي بهره گيري از فرصت هاي پيش رو است و شهرداران و فرمانداران نيز اين موضوع را با دقت مورد توجه قرار دهند زيرا در اين طرح با استقرار دفاتر تسهيلگري در مناطق مختلف ؛ شناخت پلاك به پلاك سكونت ها،ويژگي هاي جمعيتي و سطح خدمات زيربنايي و روبنايي امکان پذیر مي شود.

معاون عمراني استاندار در پايان گفت: هيچ دستگاهي به شكل جزيره اي به برنامه بازآفريني شهري ورود نكند زيرا مقرر شده است با دستورالعمل واحد محلات بين دستگاه هاي مختلف توزيع و در فرمت خاص اين اطلاعات با موضوعات مختلف جمع آوري و طبقه بندي شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار