روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه به منظور آشنایی با فرایند مراحل تصفیه‌ آب همراه جمعی از خبرنگاران استان از مجهزترین تصفیه‌خانه آب بازدید کردند.
کد خبر: ۷۱۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 25 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک،در حاشیه این بازدید میثم باباجانی سرپرست کارگاه تصفیه‌خانه آب کرمانشاه در مورد فرایند تصفیه آب گفت:آب‌به 2 صورت سطحی و زیرزمینی است که فرایندهای فیزیکی و شیمیایی که بر روی آب انجام می‌شود را تصفیه آب می‌نامند.

وی خاطر نشان کرد:حوضچه های این تصفیه‌خانه دارای 4.5متر عمق مفیدبادیواره‌ها 4 متری است، که در اینجا نخستین مرحله(ته‌نشینی) انجام و در مرحله بعد آب به سمت توری هدایت می‌شود و از این مسیر به سمت برج اختلات می‌رود.

سرپرست کارگاه تصفیه آب کرمانشاه اظهار داشت:حوضچه‌ها این تصفیه خانه5700 مترمکعب ظرفیت دارد که هر6 ماه یک‌بار خالی و مراحل شستشو، کلرزنی و گندزدایی انجام می‌شود .

باباجانی تاکید کرد:در تصفیه خانه آب شهید نظری مراحل گندزدایی‌ توسط گاز ازون که قدرت ده‌ها برابری دارد کلرزنی می شود.

وی منابع تغذیه این تصفیه‌خانه را آب سد گاوشان، چشمه‌های آب طاق‌بستان و 22 حلقه چاه عمیق منطقه ده‌پهن عنوان نمود.

 

به گفته این مسئول، بجز این تصفیه خانه یک تصفیه‌خانه کوچک هم در سراب قنبر فعال است که کار گندزدایی را انجام می‌دهد.

باباجانی تصریح کرد: در کف صافی شنی  این تصفیه خانه 15 سانتیمتر شن درشت و در بالای آن 65 سانتی‌متر شن ریز گذاشته شده، که آب بعد از عبو شن‌ها از فیلترها عبور می‌کند، و در شرایط مساعد فیلترها هر 24ساعت یک‌بار شسته می‌شود و در مواقع کدورت آب فیلترها حدود 6 ساعت یک‌بار شستشو و زمان شستشو هم طولانی‌تر است.

وی افزود: فیلتر شستشو آب را وارد مدار می‌کند، آب وارد مخزن شده و هوادهی برای حذف گازهای داخل آب انجام شده، آب وارد مخزن می‌شود و بعد از مراحل گندزدایی، آب به سمت منازل مشترکان روانه می‌شود.

گفتنی است،تصفیه‌خانه شهید نظری آب شرب 50 درصد از جمعیت یک‌میلیون نفری شهر کرمانشاه از خط آزادی تا جنوب شهر کرمانشاه را  کاملا تامین می‌کند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار