مدیرکل امور بانوان استانداری یزد:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان این‌که دین اسلام بالاترین توجه به بانوان را در جوامع مختلف انسانی دارد گفت: آرامش و صمیمیت در کانون خانواده زمینه ساز پیشرفت فرزندان است .
کد خبر: ۷۱۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 25 February 2019

«فاطمه دانش‌یزدی» در جریان دیدار بانوان ادارات یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن برگزار شد، با تبریک هفته زن و میلاد دردانه عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر، اظهار کرد: اسلام آموختن علم و دانش و نيل به مدارج عاليه اجتماعي و علمي و فرهنگي و سياسي را بر زنان مجاز دانسته است .

وی افزود: و پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) با يک جمله زيبا و رسا، خط بطلاني بر تمامي طرز تفكرهاي جاهلي كشيده و فرمودند كسب علم و دانش بر همه مسلمانان(چه مرد و چه زن) واجب است .

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: همچنین همان حضرت دست دختر خود را نه فقط به جهت عواطف پدري بلكه به عنوان ارج نهادن به مقام ارزشمند زن مي‌بوسيد و راه و رسم برخورد با زنان را به همگان مي‌آموخت .

دانش یزدی افزود: احترام و ارزش زن در جامعه تا حدي است كه به فرموده رهبر فقيد انقلاب «از دامان زن، مرد به معراج مي‌رود ».

وی خاطرنشان کرد: همانطور كه مطلع هستيد خانواده كوچكترين ركن سازنده اجتماع است و اگر خانواده سالم باشد مسلماً جامعه نيز رو به صلاح و ترقي مي‌رود .

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: اين بدين خاطر است كه اگر كانون گرم خانواده توسط مادر و زن به محيطي آرام و با محبت و دور از اضطراب و دلهره تبديل شود زمينه را براي رشد و تربيت جسمي، تربيتي، فكري و معنوي كودكان كه آينده سازان مملكت هستند فراهم مي‌سازد و بر این اساس این وظیفه مهم تمام زنان و مادران این دیار است .

دانش یزدی افزود: از سوی دیگر زنان در عرصه تحقق انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز به عنوان بزرگ‌ترین حامیان روانی و حتی پیشگامان خط شهادت خویش درخشیده‌اند .

وی گفت: امروز نیز که دشمنان برای تضعیف آرمان‌ها و توانمندی این انقلاب به کمین نشسته‌‌اند لازم است زنان پرچم‌دار تفکر انقلابی، توانمندسازی اقتصادی و مقاومت اجتماعی در برابر دشمنان باشند و در برابر همجه‌های فرهنگی دشمنان هوشیار باشند و با معرفی و نهادینه سازی الگوهای ایرانی و اسلامی کانون خانواده را در برابر این بداندیشی ایمن‌سازی کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار